יום שישי, 24 באוקטובר 2008

"הפרויקט" - חלק 1

מזל טוב! התקבלתי לפרויקט. כל מי ש"עבר" את המבחן של דהרמה קיבל כרטיס זיהוי שבעזרתו אי אפשר לעשות כלום, אבל זה מגניב. בהמשך המגויסים עמדו בלא פחות מ-7 מבחנים מסוגים שונים, טכניים, ידע כללי ובדיקת טוהר המידות היה חלק אינטגרלי מתהליך הבדיקה.

כל התהליך מתנהל תחת עינו הפקוחה של האנס ואן-הייגן, מנהל אגף הגיוס. בזמן המבחנים הועברו בדרכים שונות רמזים איך לרמות את המערכת ולהשיג תשובות נכונות ע"י מי שכונה "הברבור השחור". ואן-הייגן יצא בכמה הודעות המזהירות את המגויסים מלהשתמש בצ'יטים האלו.
האנס ואן-הייגן
המבחן הראשון - הערכת שיפוט מרחבי, 19/8
במבחן צריך להרכיב ריבוע מחלקים לא זהים בתוך שטח נתון בזמן קצוב. הצ'יט היה שאפשר לעצור את הזמן וכך להשיג את הניקוד המקסימלי.
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-2 קבוצות: פאנדורה וגנימייד, שני ירחים של שבתאי וצדק בהתאמה וגם שתי נשים במיתולוגיה היוונית.
דף ההסבר של המבחן
המבחן השני - ניתוח טווח ידע, 27/8
כשמו כן הוא, סדרה של 9 שאלות ידע מכל מיני תחומים. כאשר השאלה ה-10 היא לא הגיונית. תשובה לשאלה א' (A) היא א' (A) וכן הלאה. הצ'יט במקרה הזה הוא לשאלה האחרונה ובלחיצה על האות "i" במקלדת מגלה את התשובה הנכונה (C).
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-3 קבוצות: ברונטס, פוליפמוס וסטרופס שהם ציקלופים מהמיתולגיה היוונית.
השאלה האחרונה במבחן
בהפתעה לאחר המבחן השני האנס ואן-הייגן מציג את עצמו ומודיע על הצלחת המגוייסים עד כה. כמו כן הוא מזהיר מפני "הברבור השחור" שמנסה לחבל בפרויקט.

ההודעה של האנס ואן-הייגן, 2/9

המבחן השלישי - הערכת תשומת לב ומיומנות, 2/9
במבחן זה יש להזיז את הלוגו של דהרמה בתוך שטח נתון בעזרת העכבר ולהינע ממפגש עם הקירות או 3 כדורים שמקפצים בתוך השטח. שני צ'יטים ניתנו למבחן הזה. הראשון בקוד של הדף, המילה "allegro" שמאיץ את הזמן. השני, בתוך הסרטון של ואן הייגן בעצמו שתולים אותיות ומספרים, הנראים כהפרעה במסך שמרכיבים את המושג 40-60bpm שמתאים למילה "Lento" במוזיקה. הקוד הזה מאט את הכדורים.
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-4 קבוצות: אנאתאוס, אנסלדוס, טיטוס, אוטוס שהם ענקים מהמתילוגיה היוונית.
דף ההסבר של המבחן
המבחן הרביעי - ניתוח שיפוט משיקי, 11/9
סדרה של 9 שאלות ידע המתמקדות במתמטיקה. גם כאן השאלה ה10 חסרת הגיון, כאשר התשובה ל-א' היא ד' וכן הלאה. הצ'יט ניתן שוב בהודעה של ואן-הייגן יום לפני תחילת המבחן, הפעם בצורת ברקוד שנותן את מילה שנותנת את התשובה לשאלה האחרונה.
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-5 קבוצות: אטלס, קריוס, קרונוס, הליוס ואוקינוס, כולם טיטאנים מהמיתולוגיה היוונית.
ההודעה של ואן-הייגן, 10/9

המבחן החמישי - הערכת תכנון מספרי, 16/9
מבחן מתמטי על סדרות של מספרים. הצ'יט מושג דרך קוד מורס בהודעה של ואן-הייגן שיצאה לקראת המבחן. במקרה הזה הוא די מסובך וכולל סדרה של הקלקות וחישובים "פשוטים" כדי להעביר את כל השאלות ולקבל 100 אוטומטי.
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-6 קבוצות הנושאות מושגים בלי קשר נראה לעין מהמיתולגיה היוונית.
שאלה לדוגמה
יום לאחר תחילת המבחן נשלח מייל כרגיל המודיע על תחילתו של המבחן, רק שהפעם בתוך הקוד הסתתר מספר טלפון, כנראה באיזור קליפורניה. השיחות מופנות ישר לתא הקולי של ואן-הייגן.

המבחן השישי - הערכה מחלקתית ייחודית,
23/9
המבחן כולל 10 שאלות בנושאים מגוונים. באתר של דהרמה נשמעות לחישות (כמו בסדרה) כאשר בהיפוך מגלים את אימרה צרפתית ו-2 מילים חופשיות "click", הקלק ו-"see", הכוונה לאות האנגלית סי. כאשר מקישים C במקלדת וכפתור ימני בעכבר תופיע האפשרות "ברבור שחור" שבלחיצה עליה מקבלים הבהוב של התשובה הנכונה.
המגויסים מחולקים ל-6 קבוצות הנושאות שמות אלים מהמיתולגיה היוונית, לפי סוג השאלות שהם מקבלים. אפולו לפסיכולוגיה ופילוסופיה, ארס לארכיטקטורה והיסטוריה, את'נה למתמטיקה ופיסיקה, דמטר לאלקטרוניקה ותקשורת, הסטיה לרפואה והשכלה ופוסידון לתורת הגינון וביולוגיה.
דוגמא לשאלה עם הצ'יט
המבחן השביעי - מבחן יושר והגינות, 30/9
זה לא מבחן בעצם אלא הודעה של האנס ואן-הייגן שהוא הברבור השחור וכל מי שהשתמש בצ'יטים נכשל.
התוצאות מחלקות את המגויסים ל-2 קבוצות: ברבור לבן לאלו שלא רימו, וברבור שחור לאלו שרימו.

ההודעה של ואן-הייגן

ב-8/10 נסגרו כל המבחנים ואפשרות להרשמה ועלתה הכיתובית "סבלנות היא מרירה אך הפירות מתוקים" וההודעה שב-15 לדצמבר תמשיך התוכנית, עם סיום ההערכה של מבחנים של כל המגויסים.
ההודעה באתר