יום רביעי, 3 בפברואר 2010

עונה 6: מחשבות ראשונות על הפרקים הראשונים

למרות שג'ולייט שלחה מסר מהמתים ש"זה עבד", למיטב הבנתי לא היה "ריסט". אנחנו רואים יקום מקביל, דלת מסתובבת, לא קו זמן שהתפצל. ההוכחות? העבר של הדמויות שונה והנסיבות אחרות: ביקום המקביל הזה האי לא קיים. הוא שקוע מתחת לים וטרחו להראות לנו את הרגל של הפסל במצולות. העבר של הדמויות שונה לחלוטין בגלל זה: המספרים לא מקוללים והרלי הוא פשוט בר מזל, שאנון בכלל לא הסכימה לחזור עם בון (שזו דרך נהדרת להסביר למה לא מראים את וולט וליבי ושחקנים אחרים שלא חזרו), דזמונד כן על המטוס ולא הגיע כלל לאי, ולוק, אם הוא לא משקר, אולי ביקום הזה הם כן הסכימו לקחת אותו לטיול כנכה.

לאור זאת, המאמצים של אלואיז, ג'ייקוב, אבאדון והאחרים לשים את כל הניצולים ואת דזמונד במקומותיהם הנכונים או שיהיה רע ומר, נראים כמו ניסיון ליצור יקום אחד מבין אינספור יקומים מקבילים אפשריים שבו האי כן שורד. השרידות של האי תלויה בהתרסקות אושיאניק, ניצולינו הם "הנבחרים" שבזכותם, ביקום הזה ואולי רק ביקום הזה, יש אי. זה גורם לי לחשוב שסצנת סיום העונה תהיה שקיעה של האי למצולות. ואולי יסתבר שעדיף שהוא ישקע.

את הקטע שבו קייט בורחת מהמרשל וחוטפת את המונית שקלייר בתוכה ראיתי בשדה התעופה של הונלולו בזמן שצילמו את פרק 3. חצי מהסצינה הזו שכחו לצלם בזמן צילומי פרק 2 ובגלל זה חזרו לצלם את זה בשבת וכולם היו עצבניים שהם צריכים לעבוד בשבת, כך אמרו לנו המאבטחים. זו חוויה מאד מרגשת בשבילי לראות את הניצבים ברקע ואת דוק ארזט שממש מאחוריהם עמדנו וצפינו בסצינה בספטמבר.

ובינתיים על האי, אנחנו מקבלים אישור שריצ'ארד היה עבד על הבלק רוק (האיש בשחור העוטה את דמותו של לוק אומר לו שנחמד לראות אותו מחוץ לשלשלאות) ומתברר התפקיד של האפר: בתוך מעגל של אפר מפלצת העשן לא יכולה לתקוף אותך. הבקתה של ג'ייקוב הייתה מוגנת מפני האויב אבל ברגע שהיה "חור" (loophole) באפר ג'ייקוב היה בסכנה ויצא מהבקתה. מעניין מי עשה את החור הזה. אולי אחד הניצולים שלנו שיחק עם זה בטעות, זה יהיה מצחיק אם זה יהיה לוק שנגע באפר הזה ותהה לגביו, שהוא זה שיצר את הפתח שלא במתכוון. הסיבה שברם לא היה מוגן היא שהמעגל שלו לא היה שלם, הוא לא הספיק לסגור אותו, היה בו חור. והנה מסתבר שמפלצת העשן לא מגנה על המקדש אלא מתכננת לתקוף אותו. אם כי נראה שבתקופת הצרפתים המצב היה אחר והמפלצת כן נסוגה דרך החור לתוך המקדש. אולי יש כאן באמת משחק שח מט בין ג'ייקוב לאיש בשחור ואנשי ג'ייקוב כבשו ממנו את המקדש, או שפעם הם שלטו יחד (ג'ייקוב אמר להרלי שהיו חברים קרובים) ואחר כך התפצלו ורבו על המקומות האסטרטגיים באי. אני לא אתפלא אם ברגע הפיצול והמחלוקת הראשונה שלהם התנפץ גם הפסל שלנו.

אהבתי את הבחור היפני מהמקדש, מזכיר לי סרטי קונגפו טובים. האחרים נראים כמו אסופת אנשים מתקופות חיים כל כך שונות שאני מתחילה לחשוב שכמו בגלגל הדהארמה בעל 8 הסיבובים, יש 8 סבבי תרבות אנושית שמגיעים לאי מהמצרים הקדמוניים דרך אנשי הבלק רוק, סמוראים, תקופת וידמור וכו', עד לתקופה שלנו, אנשי אושיאניק מייצגי הזמן שלנו והם הסיבוב האחרון של הגלגל שהכול תלוי בו. בכל פעם קומץ אנשים נשאר ומצטרף לילידי האי. מעניין מי מהסבב שלנו יישאר, חוץ מסינדי וזק ואמה שהיה ממש כיף לראות אותם שם. תמיד שיערתי שהם במקדש.

אבל מה שאני לא אסלח להם עליו זה שהם הרגו לי את ג'ולייט פעמיים. פעם בסוף העונה שעברה, ועכשיו, אחרי שהם נסכו בי תקוות הם הרגו אותה עוד פעם. יש לי תחושה שעוד נראה אותה ביקום המקביל בלוס אנג'לס באחד הפרקים שצולמו עכשיו בזמן שהייתה לה הפסקה בצילומי V אבל זה לא אותו דבר. היא לא תהיה אותו בנאדם והיא לא תכיר את סוייר. אוף.

אלו היו שעתיים מדהימות עם המון התרחשויות ותשובות ובכל זאת אין לי הרבה מה להגיד. הרבה ממה שקורה שם כבר שיערנו. עכשיו רק סוגרים את מעגלי האפר. המהלך הכי יפה מבחינה סיפורית הוא הגילוי שמפלצת העשן/האיש בשחור/לוק רק רוצה לחזור הבייתה. זה לא רק אירוניה, זה רפרנס ברור לקוסם מארץ עוץ שרק התחזה לקוסם מאחורי טכנולוגיה, ולמעשה היה איש מקנזס שרצה לחזור הביתה. אני סקרנית לדעת מהו הבית שלו. עוד יסתבר שהוא האיש הטוב. רק למה הוא היה צריך חתיכה מהשטיח האדום של ג'ייקוב, הוא מתכוון לחזור הבייתה על שטיח מעופף?

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כמה דברים-
לדעתי סוייר וגולייט אכן נפגשו ביקום המקביל של האי ולכן ממש לפני שהיא מתה כנראה היה חיבור בין העולמות והיא הבינה שהם נפגשו מחוץ לאי ושזה עבד.
דבר שני- אני חושבת שכל העונה אנחנו נראה פלאשים מהיקום המקביל ונראה איך דברים הם שונים או דומים אצל האבודים היקרים שלנו....
לדעתי, בסוף יהיה חיבור בין העולמות השונים, או שתהיה אפשרות בחירה נוספת לאבודים שעל האי לאיזה עולם הם רוצים להשתייך.. עם כל ההשלכות של זה. משהו לגבי בחירות בחיים וה קורה אחרי שעושים אותם.

Unknown אמר/ה...

איזה כיף שהסדרה חזרה!
סחתיין על הפוסט ועל גיא פינס הערב.

אני רק אציין דבר אחד נוסף לגבי מה שראינו בפרק היום - סאן וג'ין נמצאים באותה תקופה וזה ממלא אותי בהמון תקווה וחיוכים :)

שתהיה עונה מדהימה לכולנו

Omer אמר/ה...

הדברים הכי מעניינים מהפרק הראשון זה לדעת איך ג'ולייט ידעה שהפיצוץ הצליח ? למה דווקא היא יודעת את זה וכל השאר לא. ולמה הם היו מופתעים שסעיד חזר לחיים ? הרי כל הכוונה של המעיין הייתה לעשות זאת, מה היה השוני בחזרה של סעיד לחיים ולמה ?

Carmel אמר/ה...

אין לי תשובות לאיך ג'ולייט ידעה ולמה סעיד חי אחרי שהם אמרו שהוא היה מעבר ליכולת החייאה. הדבר היחיד שהבנתי הוא שזה לא כזה חשוב. כל הפרטים הקטנים שהתעסקנו איתם חמש עונות... יש להם סדרת ענק מיינסטרימית והם יילכו על פתרונות ודימויים פשוטים. זה יהיה סיפור על חזרה הבייתה גם אם זו תהיה מפלצת שרוצה לחזור. מפתח החיים לא חשוב כמו הפתק שבתוכו. אני נשארת עכשיו עם התמונה הגדולה ואני מהמרת שהסצינה האחרונה של הסדרה תהיה האי שוקע. האי הוא זה שצריך שיצילו אותו.