יום רביעי, 14 באפריל 2010

מחשבות ראשונות על "כולם אוהבים את הוגו"

ראשית, נראה שהמחשבות הראשונות לאחרונה הן גם המחשבות האחרונות, אני לא מצליחה למצוא זמן לעשות את הוידאו-פודקאסט בשבועיים האחרונים ואני מפסיקה עם זה בינתיים כדי להוריד לחץ...

שנית, לא ציפיתי להרבה מהפרק הזה, פחדתי שהוא יהיה פרק הוגו מצחיק ללא יותר מדי תשובות אבל הופתעתי לטובה מהתשובות והתקדמות העלילה. אחרי הפרק שעבר חששתי שדזמונד הולך להתנקש בחייהם של נוסעי הטיסה כדי שיחוו חווית מוות ויזכרו באי ובסוף הפרק הזה זה מה שקרה. זה קצת מעצבן ומלחיץ שבנאדם מחליט לקחת את גורלו של אדם אחר בידו, מה אם הוא טועה, מה אם האדם הזה אכן ייהרג, ומה אם, כמו במקרה של לוק, החיים המקבילים לא היו החיים הטובים שלו, מה אם טוב לו דווקא עכשיו? האם הוא יוותר על הלן בשביל כמה חודשים של walkabout מיסטיים שבסופם הוא ימות? אם כי יהיה נחמד אם פתאום יקרה לו נס והוא יתחיל ללכת אחרי התאונה הזאת! או שג'ק ישכנע אותו להתנתח בכל מקרה.

בשבוע שעבר שיערתי שדזמונד קיבל את הידע על כל חייו באי כאשר התעורר מהעילפון באיצטדיון, בדיוק כמו שידע את החיים המקבילים כשהוא התעורר בתא האלקטרו מגנטי. כשהוא אמר לבן ששם בנו צ'רלי הרגשתי שהשליפה הזו היא לגמרי מידיעה של החיים האלטרנטיביים.

אבל בואו נחזור להתחלה. נראה שמתחיל להסתמן כאן דפוס: דמויות שמתו על האי כמו ליבי ודניאל פאראדי/וידמור נזכרים בחיי האי למראה האהוב/ה שלהם, אבל דמויות שעדיין בחיים כמו הוגו, ג'ק וכדומה, צריכות חווית כמעט מוות או מגע כגון נשיקה כדי להתעורר. העניין עם ליבי היה מופלא. אמנם לא הבנו מה היא עשתה בסנטה רוזה בסיבוב הקודם כשהיא הציגה את עצמה כפסיכולוגית על האי ונראה לי שזה החלקיק האחרון של הסיפור שלה שנקבל ונצטרך להסתפק בו. עם זאת, אני ממתינה עכשיו להופעת האורח של ג'ולייט שמתה על האי וצפויה להזכר בסוייר!

בינתיים על האי, קיבלנו תשובה מהן הלחישות: הנשמות החוטאות שתקועות ולא יכולות להמשיך הלאה. אני מאוכזבת. ציפיתי למשהו יותר מדעי ומעניין וקצת פחות טראש דתי. זה גם לא ממש מסתדר עם האופנים בהם הופיעו הלחישות בעונות הראשונות שהיו תמיד קשורות להופעת האחרים (שהיו חיים) ואנשים ש"נחטפו" אל האחרים כמו סינדי הדיילת נעלמו בסיטואציות האלה. אין בזה שום הסבר ושום הגיון פנימי והחשש שלי שהתשובות הנמהרות שיותנים לנו עכשיו לא יסתדרו עם מידע מעונות קודמות מתחיל להתממש...

מה שכן, אני לא סגורה לגמרי על הכוונות של הנשמות הלוחשות הללו. אם הן נשמות חוטאות שתקועות על האי אולי הן נתונות לחסדיו של סמוקי ומהוות חלק מהכוח שלו, הרי גם בהופעתו נקשרו לחישות. הוא ידע שהוא יושב ומחכה לשלושת המועמדים האחרים שיצטרפו ועכשיו הוא קיבל גם את הטייס, האם הוא מפעיל את מייקל והמתים האחרים וזה היה פיתיון להוגו? האם זו הסיבה שליבי לא מופיעה בפניו? הרעיון הזה שלו לדבר עם לוק היה רעיון רע, ועכשיו שכל המועמדים יחד חייה של קייט בסכנה עצומה, האם היא המתה הבאה?

הילד שהופיע בפני סמוקי הוא לדעתי הצורה האנושית המקורית שלו, הילד שהוא היה באי בעבר, היה לו חיוך זדוני והוא נראה כמו התשליל של הילד הבלונדיני שעכשיו אני מתחילה גם להאמין שהוא ג'ייקוב הצעיר. מה שמעניין הוא שגם סוייר וגם דזמונד יכלו לראות את הילדים הללו מופיעים וריצ'ארד לא. אני חושבת שהילדים הללו יכולים להופיע ככה בגלל שמתישהו ג'ייקוב והאיש בשחור ויתרו על הצורה האנושית שלהם ולקחו תפקידים באי. הצורה האנושית הזאת מתה.

אגב, שמתם לב שסמוקי, בדומה לאקו, מגלף מקל עץ ומתכנן להשתמש בו כ"מצפן"? האם הוא מתחיל ליפול לתוך התכונות האנושיות של הדמות שהוא לובש אט אט, כפי שנפל על ברכיו מול הילד הבלונדיני וצעק את המשפט של לוק "אל תגיד לי מה אני לא יכול לעשות"? אני מאמינה כעת שהמגע של ג'ייקוב מגן על המועמדים מפני מוות ישיר מידיו של סמוקי אבל הם עדיין יכולים להרוג זה את זה. אולי זו בכלל חלק מהתוכנית כדי שיישאר רק מועמד אחד בסוף. ונראה לי שאולי סמוקי לא מתכנן לעזוב אלא הדרך להשתחרר באמת עבורו היא להרוג את כל המועמדים, לגרום להם להרוג זה את זה בדרך לשחרור-כביכול. כי זה מה שהוא אמר לג'ייקוב בסוף "אב איטרנו". הוא לא יכול לעזוב כל עוד מחליפיו של ג'ייקוב חיים ולכן לדעתי הוא רק מעמיד פנים שהוא לוקח אותם איתו.

אהבתי את השיחה בין הרלי לג'ק על הנהגה בדרך. ג'ק עובר תהליך חיובי שמתוכו יעלה המנהיג האמיתי של האי בגלגול חדש. כמו עם פאראדי והפצצה, יהיה את הרגע שבו ג'ק יגלה בדיוק מה עליו לעשות.

שני מקרי המוות של הפרק היו צפויים בעיני. איך שאילנה התחילה לטלטל את התיק הזה ולדבר מאד מהר, פשוט ראיתי את זה קורה וזה קרה. וחשבתי על זה מחשבה יותר צינית מזו שבן ביטא. מה זה האי הדפוק הזה שמבזבז למישהו את החיים ככה. ג'ייקוב לא היה מאשר את זה אבל הוא לא בעל הכוח כאן. יש כאן אי אידיוטי שאולי ראוי להטביע אותו. אולי זה כן יהיה טוב לאנושות. יש רק קטע אחד שלא הבנתי בפרק. כשהוגו הולך לאיזו פינה במחנה ומוצא ספר אדום ברוסית, האם זה ספר שהיה זרוק שם, ספר של אילנה, או ספר של מיילס? האם מה שזרוק מתחת לזה, השקיק, הוא שקיק היהלומים שמיילס חפר מהקבר של ניקי ופאולו או שזו דווקא אילנה שחפרה אותם, בגלל הצמידות לספר? אולי זה בא לרמז שמניעיה של אילנה לא היו טהורים כפי שנדמה היה ולהצדיק את מותה? מיילס לא היה משאיר את זה זרוק על הרצפה שם. ואולי מה שהוגו ראה בפנים זה משהו אחר בכלל, לא זה ולא זה. אשמח לביאור אם מישהו הבין מה הייתה החשיבות של הסצנה הזו ושל מי הפריטים. ואגב, נראה לי שבן, מיילס וריצ'ארד שהלכו לבד לפוצץ דברים הולכים למות בשאון גדול.

בקשר לדזמונד, בפרק הזה שמתי לב שהחולצה שלו אדומה, לא הבחנתי בזה קודם. ואיך שהם התקרבו לבאר ניחשתי שסמוקי הולך לזרוק אותו לשם, כי הוא לא מועמד והוא הקלף של וידמור וזה לגמרי מתבקש להרוג אותו. האם דזמונד מת? יכול להיות שכן. זה נורא אבל כן. זה מה שיכריח את וידמור לעבור לתוכנית ב' ולפוצץ את הר הגעש או משהו, ולנו יש את דזמונד של המציאות האלטרנטיבית שרק עכשיו מתחיל לצאת עם פני, אז נשכח לרגע מפני וצ'רלי האומללים של הזמן המקורי... אולי המשימה של דזמונד למעשה הסתיימה כי ברגע שהחוויה הזאת "העירה" אותו בזמן החלופי ,התהליך כבר החל ואין עוד צורך בדזמונד של הזמן המקורי.

סמוקי רמז לנו היום ש"אם הוא לא היה יודע טוב יותר הוא היה אומר שלאי יש איזה קטע עם דזמונד". ודזמונד שאל אם הוא אכן יודע טוב יותר. אני חושבת שהוא יודע. שכל הקטע הזה עם האי הוא יותר מקרי ממה שזה נראה. שאנשים מסוימים נמשכים אליו כמו מחט מצפן אל המגנט, בעל כורחם, גם כשכבר אין בהם צורך. שדזמונד צדק אולי כשאמר בעונה שעברה לג'ק שהם רק פיונים קטנים על לוח משחק ומשתמשים בהם. ולכן כמו שאילנה פשוט מתה לאחר שהקדישה את חייה למשימה הזו, ייתכן שגם דזמונד פשוט מת. מצד שני יהיה נחמד לגלות שדזמונד חי שם למטה, מוצא את הגלגל ומעביר את האי דירה עוד פעם.

ומה הלאה? מזל שוידמור חטף את ג'ין כי הוא היחיד שחסר ועכשיו זה ימתח קצת את העלילה. אני צופה שכבר בפרק הבא תהיה לנו סגירת מעגל נחמדה עם הסצינה מעונה 5 של המסע בזמן כשהם הגיעו לעתיד וראו סירה עם בקבוק אג'ירה. למעשה נראה שמי שנמצא בסירה הזו, אנשים של וידמור כנראה, יחשבו שלוק הנוסע בזמן מעונה 5 הוא סמוקי העכשווי ולכן יפתחו באש. ומעניין את מי תהרוג הירייה המדוייקת של ג'ולייט מהעבר....

7 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נראה כי בשקיק שהארלי לקח יש את האפר של גייקוב, ולא נראה שדזמונד מת, האי עוד לא סיים איתו!

Carmel אמר/ה...

נכון שכחתי מהשקיק של האפר. מה אנחנו יודעים על הספר ברוסית?

Aviran אמר/ה...

אני ממש מאוכזב מהדרך בה הסבירו על הרוחות המלחשות. זה היה ממש כמו מרומן מתורגם זול. הרלי: "תגידו מה, אתם רוחות שתקועות פה?" , מייקל: "כן"... ככה מספרים סיפור?? מעליב
כל כך חבל אחרי הדרך היפה שהסבירו את ההתנהגות המוזרה של ליבי בגלגול הקודם..

alona אמר/ה...

תקנו אותי איפה אני טועה...
אבל חשבתי שאם האי טבע ובעצם לא קיים אז כל מה שהתרחש על האי בעצם לא התרחש ומי שמת על האי כמו ליבי ואחרים לא באמת מתו....
אבל גון לוק מת מחוץ לאי בעצם הוא צריך להיות באמת מת גם בעולם המקביל...

אנונימי אמר/ה...

did Desmond try to kill Locke or just sent him to CT scan to remember
Michalle said he don't move on did Lebi moved on? after all he killed her? Desmond's not scared coues he knows they going to live and leave the island

אנונימי אמר/ה...

אני אישית מתחיל לראות את האי כמין איזה חלום הזוי שבו כל דמות מתמודדת עם מעשיה. בחלומות אנחנו יוצרים עולם שלם לגמרי, מציאות אחרת, אז אולי זה בערך מה שבאי?
תחשבו על זה, אם המציאות האלטרנטיבית היא תוצאה של הפיצוץ ב1977, זה גורם ל2 עולמות להתנגש. כי אז רואים את מיודעינו חיים את חייהם הרגילים בלוס אנג'לס, בלי הגעה לאי. והרי הם הגיעו מהעתיד באי ל1977 וגרמו לפיצוץ, ובמציאות החלופית הם לא מגיעים לאי, כלומר שהפיצוץ לא אמור להתרחש, אבל הוא כן!

Unknown אמר/ה...

הספר הוא מכתבים מהמחתרת של דוסטוייבסקי