יום חמישי, 14 במאי 2009

פרק הסיום הכפול: התקרית

הרבה מהמעריצים והבלוגרים שכבר מקשקשים ברחבי הרשת מהבוקר מרגישים כמוני: אכזבה ואולי אפילו קצת כעס. הסיום הזה היה כמו לתקוע מזלג בתקע ולגלות שלא מרגישים כלום כי החשמל מנותק, ככה שיש בי המון מתח שלא נפרק. אנחנו לא יודעים מה קרה לאנשים ב-77, אם כולם מתו או רק חלק או אף אחד לא. אנחנו אפילו לא יודעים אם מה שקרה שם הוא "מה שקרה קרה" כמו שמיילס הזכיר לנו, או שבדיוק לשם התגנב לו החור בלולאת הזמן? ואם ג'ולייט, שמסתובבת יותר מדי זמן עם חולצה אדומה, לא תהיה בעונה הבאה, אני מרגישה שכותבי אבודים יצטרכו לפייס אותי מאד מאד כדי שאני בכלל אתייחס לקייט כשהיא חולפת על פני המסך. אני מודה שמיררתי בבכי כשהיא נשמטה לסוייר מהיד.

אם לא די בכך, הסצנות שבהם ניסו להחיות את משולש האהבה היו כפויות וגרמו לדמויות להיתפס כבלתי אמינות: סוייר כ"כ אוהב את ג'ולייט אבל מציץ על קייט כשרוז וברנארד מדברים? בולשיט. רגע אחד קייט עושה הכול כדי לעצור את ג'ק ומביטה בו בבוז תהומי על שהפך למשוגע כמו לוק, וברגע השני היא דוחפת אותו לפוצץ את העולם ולעשות את כל מה שלפני שניה היא התנגדה לו בכל תוקף? נו באמת. והכי גרוע: ג'ק עושה את כל זה כדי לקבל צ'אנס נוסף עם קייט אבל בעבר שהוא שואף אליו הוא בכלל לא מכיר אותה? כל הדיבורים על גורל והאי, ואבא שלו, כל זה נגמר בקייט, הדמות הכי לא מעניינת בסדרה העונה? ביג בולשיט.

היוצרים חוזרים ואומרים שהסדרה היא קודם כל על הקשר הרגשי לדמויות אבל בעונה הזו חשתי פגיעה גדולה מאד בכתיבת הדמויות וביכולת ההזדהות שלנו איתן. איפה העומק הנדיר לטלויזיה והמורכבות של הדמויות בעונות הראשונות שבגללן בכלל התאהבתי בסדרה? הפלאשבק הזריז של ג'ולייט בילדות לא הצליח לתת עומק להחלטה הילדותית ולא אפיינית לדמות שלה לנער את סוייר מעליה והיה מיותר. ביותר מדי מקומות בפרק נאלצתי לסבול כתיבה גרועה, זריזה, שתופרת את ג'ייקוב לתוך חיי אבודינו קצת כמו ניקי ופאולו בזמנו, או כאשר תשובות למיתולוגיה מושפרצות מפי הדמויות במקום להתגלות מתוך פעולות על המסך. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שאני מרגישה שמרמים אותי או שמתייחסים אלי כאל צופה מטומטמת, ולפרק הראשון של עונה 6 שרחוק ממני שנות אור יש תפקיד חשוב מאד בהשבת האמון שלי בכותבי הסדרה.
ג'ייקוב והאנטי-ג'ייקוב במאבק על טבע האדם
לאחר הרגעת הסערה הרגשית, בואו ננסה לראות מה כן למדנו ולאן זה מוביל. סצנת תחילת הפרק הייתה המשמעותית ביותר בכל הפרק וצריך לבחון היטב את הדיאלוג בין השניים כי זה המשחק הסופי של הסדרה: שני שחקנים, שני צדדים, אחד בהיר ואחד חשוך, כמו החולצות שלבשו ג'ייקוב והבחור שנקרא לו בינתיים האנטי-ג'ייקוב, או "עשיו".

אז סוף סוף פגשנו את ג'ייקוב וגילינו שהוא "האחראי" על האי, ושככל הנראה לא פגשנו אותו מעולם לפני כן (וגם בן לא) מפני שזה לא באמת היה הוא בבקתה, אף פעם. אילנה אמרה שהוא מזמן לא משתמש בה ומישהו אחר משתמש בה, ככל הנראה לחלק פקודות שווא ולהטעות. ג'ייקוב דובר המון שפות ואולי המקור שלו רומאי או יווני לפי הכתב שליד מכונת הטוויה שלו, והוא גר בצילו, למעשה בתוכו, של הפסל. אגב, הפסל לא פתר לנו את בעיית הזהות שלו כי לא ברור אם זה ראש של תן או היפופוטם ואם זה אנוביס או טאווארט או בכלל אופציה נוספת שלא חשבנו עליה.

כמו שרבים מאיתנו חזו, כריסטיאן שפרד כנראה לא חבר של ג'ייקוב ולא מדבר בשמו. ככל הנראה גם הוא, כמו לוק, לא באמת חי ורק שימש גוף לאנטי ג'ייקוב ודאג לכוון את הדברים כך שיוכל להתגלגל לתוך הגוף של לוק, לרבות "ההצגה" של ה"עזור לי" בבקתה. גם לג'ייקוב וגם לאנטי ג'ייקוב יש קשר עם האי ונראה שהאנטי ג'ייקוב הוא זה ששולט בסמוקי דווקא, שכן הוא בעל היכולת לשנות צורה וכרגע הוא בצורת לוק. זה מאד יטריד אותי אם טרי אוקווין ישחק דמות רעה בעונה הבאה, שהיא לא עצמו, אבל כנראה שמת זה באמת מת, אפילו באי. בכך בן לא שיקר.
ג'ייקוב והאנטי ג'ייקוב הם מעין אלים קדמוניים או אם רוצים ללכת על תמות דתיות, הכרייסט והאנטי כרייסט. הם מדברים על לולאת זמן אבל זה לא בהכרח אומר שיש כאן התרחשות אחת שקורית שוב ושוב – ייתכן שמדובר בזמן הכללי של ההיסטוריה האנושית בכללה, הצ'אנס שניתן לבני האדם להוכיח שהם יכולים להתעלות על עצמם, על אינסטינקט הכיבוש וההרס שלהם ולעשות טוב. ג'ייקוב מאמין בבבחירה החופשית של בני האדם וביכולת שלהם להתפתחות ושלום. הוא מדגיש כמה פעמים בפרק את הבחירה מתוך החלק הטוב והאלוהי שבו, שיודע מה נכון. God loves you as he loves Jacob.

לפיכך, הוא מזמן לאי את אניית הסלע השחור (עם ריצ'ארד עליה?) כדי להתחיל את שרשרת האירועים. אבל האנטיג'ייקוב בתפקיד השטן חושב שאין בכך טעם ובני אדם גומרים תמיד באותו המקום, בוחרים בצד האפל וביצר הרע שלהם ומשחיתים את העולם ואת האי. אבל לא ברור מדוע הוא מעוניין להרוג את ג'ייקוב על כך ואיזה מן חזון של עולם יש לו, אם בכלל הוא מעוניין שיתקיים עולם של בני אדם, או שפשוט "כולנו מתים" ו"אלוהים יעזור לנו" אורבים מעבר לפינה. בנוסף נראה כי ג'ייקוב והאנטיג'ייקוב לא יכולים להרוג זה את זה ישירות, הם חייבים להשתמש במניפולציות על אחרים או בתזכורת לבחירה החופשית שלהם - האלים תלויים בפעולות בני האדם.

ייתכן שבכל פעם שהגיעה קבוצה אחרת לאי, שני הטיטאנים ניסו את מזלם בהתערבות בנפשות בני האדם, ייתכן שכל הגעה של קבוצה פתחה לופ. ג'ייקוב חשב שהאי מתפתח מקבוצה לקבוצה ואילו האנטיג'ייקוב חיכה לקבוצה המתאימה כדי לשבור את הלופ. מי היה מאמין שדווקא לוק החמוד מהאושיאניק הוא זה שיספק לו את ההזדמנות לנצל את תחושת הכלומניקיות שלו ולאפשר לו לרוממו לרמת המנהיג והמיוחד רק כדי לחטוף את גופו?

יעקב ועשיו – מי האח הרע?

הספר "everything that rises must converge" של הסופרת הקתולית האדוקה פלנרי אוקונור, שג'ייקוב קורא דקה לפני שלוק נופל מהחלון, הוא ספר על מוסר אנושי שחושף את החולשות האנושיות. יש בו צד לבן וצד שחור ורפרנס לעבדות (הבלק רוק היא ספינה שמובילה עבדים). זה ספר שיש בו מסר דתי שמדגיש את אופיו החוטא של המין האנושי ונראה שהוא מייצג את תפיסתו של האנטי-ג'ייקוב לגבי בני האדם.
הסופרת באה מרקע קתולי רומאי חזק מאד וזה גם כנראה המקור של ג'ייקוב שמלמד את אנשיו לדבר לטינית רומית ולובש סנדלים כמיטב המסורת באימפריה הרומית ו/או במצרים של אותה התקופה. האם ייתכן שהעימות בין ג'ייקוב לאנטיג'ייקוב קשור בעימות מצרי-רומי, עימות אימפריאלי עתיק? למעשה, אנוביס, אל העולם התחתון המקושר לסמוקי, היה מצוי במאבק תמידי עם הורוס, שהעין שלו עומדת במרכז הטוויה של ג'ייקוב, אז אולי זהו שורש המאבק.

אין לי כוח לנתח את זה, דרוש לזה פוסט נפרד אבל אם אתם רוצים לחפור אתם מוזמנים לקרוא על הסופרת שכתבה ספר זה כאשר גססה ממחלת הזאבת (ממש הארי פוטר), ועל הכומר המרתק ששם הספר לקוח מציטוט שלו. תגלו רפרנסים נוספים שעלו באבודים משורבבים בסיפור (האודיסיאה של הומרוס שהיא הבסיס ל"יוליסס", האקסלי) וגם אמונה מעניינת שיש לכומר הזה על "קוטב מגנטי" שמושך אותנו לעבר התפתחות חיובית בעתיד, ממש כמו שהתקרית בברבור מיגנטה את אבודינו ב-77, אולי לעבר העתיד.
כדי להתייחס ליחסים בין שני הצדדים של הסדרה, אפשר לכתוב פוסט שלם גם על יחסי יעקב ועשיו התנכ"יים. עשיו היה "הצייד", כמו אחת האפשרויות בטבעו של לוק, שכנראה האנטיג'ייקוב תפס עליה טרמפ. אבל בתנ"ך עשיו אינו רע באמת: זה דווקא יעקב שמרמה אותו, קונה ממנו את הבכורה בנזיד עדשים וגונב את ברכת אביהם, בורח ופוחד ממנו כל כך, רק כדי לגלות כשהם נפגשים שנים אחר כך, שאחיו מקבל אותו בחמלה וסליחה. תקראו שוב את סיפור יעקב ועשיו בלי הדעות הקדומות וספרו לי בעצמכם, מי הטוב ומי הרע? לא ברור בכלל ואולי זה אף הפוך. אולי הלבן אינו בהכרח הטוב, כמו בספר של פלנרי אוקונור שבו האישה הלבנה היא הגזענית והיהירה שחוטפת שבץ בסוף. אולי התמות הדתיות הללו יתפוצצו לנו בפנים בצורה פרודית ויחשפו את הדעות הקדומות שלנו על הרע כחשוך. אולי עשיו הוא האח הטוב והשינוי שאחרי מות ג'ייקוב באמת יהיה לטובה?
Course correction: המרוץ אחר סתימת החור בלולאה
ניחשתי כבר לפני כמה פרקים שאילנה היא בצד של גיי'קוב כי מסלול הנחיתה נברא עבורה. ייתכן שהסיבה שהייתה פצועה מחוץ לאי ברוסיה, היא שהאנטי ג'ייקוב ניסה להתנקש בחייה וכעת אנו מבינים שמה ש"הפעיל" אותה זה מציאת גופתו של לוק האמיתי, שגרם לה להבין מיד שהאנטיג'ייקוב משתמש בגוף של לוק ושהם הגיעו באיחור. ניצולי אג'ירה המושתלים לא באו להלחם באחרים שבאי, הם חלק מאותו שבט לטיני עתיק. ותודה לאמנון ברוק שתרגם לנו מלטינית את תשובתו של ריצ'ארד ל"מה חוסה בצלו של הפסל?" התשובה היא "האחד שיציל אותנו", הוא ג'ייקוב. אבל בינתיים נראה שהם אלו שצריכים להציל אותו. מה שמעניין לגלות עכשיו זה מי הם החיילים של האנטיג'ייקוב. האם מדובר בסמוקי וברוחות האי? באיזה צד יתייצבו ניצולי 815 כשהם יחזרו לתמונה, אם הם יחזרו לתמונה? ולמה ריצ'ארד אמר שהוא ראה אותם מתים כשהוא בכלל לא היה בסביבה של "הברבור" בזמן "התקרית"?
האפר מסביב לבקתה של ג'ייקוב מייצג את לולאת הזמן והפתח באפר העביר לאילנה וברם מסר ברור: הלופ נשבר, האנטי כרייסט הצליח. איפה לדעתכם נוצר החור בשרשרת האירועים? מה שבטוח, זו לא התרסקות טיסה 815, כי ביקוריו של ג'ייקוב אצל האושיאניק ברגעים חשובים בחייהם מראים שהוא עזר להם להגיע לאי, גם מלכתחילה לטיסה 815 וגם אחר כך לטיסה 316.
כדי לשמר את הלופ ג'ייקוב הציל את סעיד מלהידרס יחד עם נדיה, החייה את לוק המת לאחר שאביו הפיל אותו מהחלון, עזר לסוייר הצעיר לשמר את תחושת הנקם שתביא אותו לאוסטרליה בבגרותו וביקש מהרלי אישית בחביבות רבה לשקול חזרה לאי. האם המגע הקל עם ג'ייקוב הוא שזה שמתכנת אותם להגיע לאי מלכתחילה או לחזור אליו? האם כך הוא "מביא" אותם כמו שהאנטיג'ייקוב האשים את גיי'קוב שהוא "הביא" את הבלק רוק? האלים משחקים בגורלם של בני האדם ואם נתבונן על העונות הקודמות ייתכן שנבחין בהמון הזדמנויות בהן התקיים מאבק לשבור את הלופ לצד מאמץ לשמור עליו, אבל קשה לפרש מה מההתרחשויות היו הלופ המקורי והיכן היו ניסיונות השבירה: מי מהם ניסה לדרוס את אמא של לוק כדי שהוא לא יוולד בכלל כשהוא נולד חודשיים לפני הזמן? מי מהם ניסה לפתות את לוק לא ללחוץ על הכפתור בעונה 2 וגרם לפיצוץ הברבור ולגילוי האי?האם כשלוק קיבל הוראות מרוחו של וולט לעצור בכל מחיר את עזיבת האושיאניק 6 בעונה 3, הוא הופעל על ידי ג'ייקוב או האנטי ג'ייקוב?

האם זה טוב שהאושיאניק 6 עזבו וטעות גדולה שהם חזרו כי זו שבירת הלופ, כמו שפאראדיי רמז? או אולי הם באמת לא היו צריכים לעזוב והוקינג עשתה מאמצי course correction להשיבם, אבל האנטיג'ייקוב חטף אותם מהמטוס לסבנטיז כדי לעשות בלגן? אי אפשר לדעת. עונה 6 תהיה טובה אם היא תראה לנו שוב את כל אירועי העונות הקודמות מנקודת המבט של המאבק הזה תראה מה כל דבר שקרה שירת במסגרת המאבק. מה שכן, אני יכולה להתחיל להבין עכשיו למה האחרים חטפו אנשים טובים בעונות הראשונות: היה להם חשוב לקבוע מי טוב במהותו ומי לא, מי עשוי להיות מושפע על ידי האנטי ג'ייקוב ומי חסין יותר בפניו.

אולי זה לא אנשיו של וידמור שדרסו את נאדיה אלא האנטי-ג'ייקוב שניסה לדרוס את סעיד? האם ג'ייקוב הציל את קייט מקריירה של גנבת אבל בשלב מאוחר יותר האנטיג'ייקוב התערב בחייה באופן שגרם לה לבצע פשע בכל זאת? ג'ייקוב שמר על הלופ, אבל האנטי ג'ייקוב מצא דרך נוספת. אולי הרגע הזה היה דווקא כשהוא הצליח לשכנע את לוק לעזוב את האי. לוק לא היה אמור לצאת מהאי ולא היה אמור למות בכלל. וידמור כל כך הופתע שהוא יצא מרצונו כשהוא פגש אותו בטוניס, ונראה שכריסטיאן שפרד רימה את לוק מלכתחילה. וידמור ידע שאסור לו למות ואמר "אני אדאג שזה לא יקרה" ו"אתה חייב להיות באי כשהמלחמה תקרה או שהצד הלא נכון ינצח" – וידמור הוא מהטובים ובגלל היריבות הקטנונית בין בן לוידמור, יצא שלוק שימש פרוקסי לטרמפיסט אחר לגמרי, ל"מכשפה הלבנה" של נארניה, לאנטיכרייסט/אנטיג'ייקוב.

זה עדיין לא מסביר מדוע ברם חשב שמיילס משחק בקבוצה הלא נכונה. אולי הוא לא התכוון לוידמור אלא לכך שהוא משחק לידי האנטי ג'ייקוב בכך שהוא מגיע לאי ללא בשלות לכך (לא יודע מה חוסה בצל הפסל) ועם חור בנשמה, מה שיגרום לו ליפול קורבן למניפולציות של האנטי ג'ייקוב במלחמה הסופית.

פרנק: המנהיג האמיתי?

אם אני חוזרת לשיחה המשמעותית של ג'ייקוב והאנטיג'ייקוב, ייתכן שגיי'קוב לא מנסה לשמר את הלופ אלא לשפר אותו, לגרום לשינוי אצל הדמויות ולהוכיח שהאדם מסוגל להתעלות על פגמיו. כך שאין כאן באמת לופ זמן אינסופי, אלא שאנחנו מתקדמים ומתפתחים מניסוי לניסוי של ג'ייקוב – הסוף של האנושות רע, אבל החוויה מפתחת, כי "כל דבר אחר שקורה לפני כן הוא התקדמות". נראה שנסיונות ההתקדמות נעשים דרך פעילותם של האחרים ולכן חשוב מאד מי המנהיג שלהם.
אם כך אולי הלופ נשבר עוד הרבה לפני כן, כשריצ'ארד הציל את בן ועשה אותו למנהיג באי, כשהוא בכלל לא אמור להיות המנהיג ולראייה ג'ייקוב התעלם ממנו. גם לוק אינו המנהיג החדש כי הוא מעולם לא נבחר על ידי האי אלא יצר את מיוחדותו בכוחות עצמו בלופים של זמן, ואולי בהכוונה מהצד הלא נכון שהפיל אותו בפח. המנהיגה הנבחרת האחרונה האמיתית שכנראה מכירה את ג'ייקוב היא אלואיז הוקינג. בפרק זה קיבלנו אישור גם לכך שהיא בהיריון עם דניאל כרגע וגם לכך שהיא ולא וידמור המנהיגה בפועל. כנראה שוידמור הנהיג רק לאחר שהיא עזבה, כנראה בעקבות מה שקרה בתקרית.
אז במצב כזה, זה לא הזוי בכלל שהמנהיג האמיתי הבא של האחרים נמצא על טיסה 815. אולי זה היה וולט, ואולי זה היה פרנק, שאילנה הזכירה כ"מועמד". אולי האנטיג'ייקוב ניסה לחסל את המנהיג הבא ולכן סמוקי הרג את הטייס של טיסה815, אבל זה לא היה פרנק. ואג'ירה 316 היא תיקון ל-815 בכל מובן, גם כי היא הביאה את פרנק?

טווית החוטים לקראת עונה 6
כמו החוטים שג'ייקוב טווה בסבלנות בביתו שבתוך הפסל מסביב לעין של הורוס, אסכם באיסוף כמה חוטים שהפרק השאיר לנו לקראת העונה הבאה:

• אני מהמרת שסעיד מת בטוח כי זה צדק פואטי שרוג'ר לינוס יהרוג אותו ומתישהו צריך להיענש על ירייה בילד, לא? הוא היה אחת הדמויות האהובות עלי בעונות הראשונות אבל בעונה הזו עשו אותו פלקט כדי שלא נתגעגע אליו, כנראה. זה הצליח. על ג'ולייט בכיתי הרבה יותר ואני לא מוכנה לקבל את זה שזה הסוף שלה. לא אכפת לי שנתנו לה תפקיד ראשי ב-V, שתתפור טיסות, מה יש. ואגב, לא מן הנמנע שהתחזית הקודמת שלי שכ-ו-ל-ם מתים ב-77 אבל עלילת עונה 6 ממילא מתרחשת בזמן העבר שלהם, עדיין יכולה להסתבר כנכונה לעונה הבאה.

• רוז, ברנרד ווינסנט הקימו בית חלומות ביער ולא רצו "להימצא"? וואלה. זו הייתה סצנה מתוקה ואמינה הרבה יותר מההתנהגות המטופשת של הדמויות הראשיות מאוחר יותר. אין מצב שהם לא נמצאו 3 שנים אלא אם הם רצו לא להימצא. אבל האם גם אתם הרגשתם שהבקתה שלהם מאד דומה לבקתה של ג'ייקוב? ואם באמת גמרנו עם מסעות בזמן והעונה הבאה תהיה בסגנון של עונה ראשונה, איך הם או כל זוג אחר חוזרים להיות אדם וחווה שמתים באזור שנות ה-50 במערות?

• הביקור של ג'ייקוב אצל ג'ין וסאן הוא המשמעותי ביותר כי הוא מרמז לנו שבכוח האהבה שלהם שתי הקבוצות אולי יתאחדו. לא ייתכן שסאן נגררה אחרי לוק ובן כל העונה הזו מבלי שיהיה לה תפקיד חשוב באיחוד.

• אהבתי את זה שסאן מצאה את הטבעת של צ'ארלי בעריסה הישנה של אהרון, הטבעת הזו תגיע לקלייר או לאהרון עצמו בעונה 6.

• הלחישה של ג'ייקוב לפני מותו: "הם באים". הם=אילנה וברם שכבר נמצאים בחוץ, או אבודינו מהעבר שמבצעים נחיתת אונס בתוך הפסל בפרק הראשון של העונה הבאה?

ומילה אחרונה על ג'ייקוב – אל תדאגו לו. אם אבודים זה כמו נארניה, אסלן/ג'ייקוב/ישו יקום לתחייה במפתיע במהלך עונה 6, כמו הספינקס שעולה מהאש שאליה לוק/האנטיג'ייקוב גלגל אותו. הרי לא לוקחים שחקן כמו מארק פלגרינו בשביל פרק אחד(?). להתראות בעונה הבאה.

14 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ואו אחלה סיקור! פשוט מעולה
כל כך הרבה דברים נכונים.

כל הכבוד ! נהניתי לקורא.

אנונימי אמר/ה...

הי כרמל,
סיקור מעולה כתמיד. קוראת אותך מדי שבוע ונהנית. אני איתך, מאוכזבת לגמרי. איך לקחו לנו את ג'ולייט??? והכי חשוב מה זה השטויות האלו עם רביעיית האוהבים??? ההסבר היחיד שלי לעניין הוא שהם כבר מיואשים מהחיים. נמאס להם. רע להם. מבולבל להם מאוד. המצב הנפשי שלהם כל כך עדין שהם נעים מצד אחד לשני.
יש לי שאלה אלייך, לא הבנתי למה אלואיז כל כך עסוקה בחישובים על איזו טיסה לעלות בשנת 2007 כאשר היא פגשה את קייט וג'ק בשנות ה70 והם בוודאי אמרו לה (למרות שלא ראינו) באיזו טיסה הם הגיעו. תודה!

אנונימי אמר/ה...

ועוד משהו שנזכרתי בו - כמו שכתבת ג'ייקוב מדגיש את עניין הבחירה החופשית. לדעתי בגלל זה אנטי ג'ייקוב הביא את בן כדי שיהרוג אותו. זה אדם שמבחירה חופשית החליט להרוג את ג'ייקוב. חבל שכשבן שאל את ג'ייקוב למה לא התייחסת אליי. ענה לו ג'ייקוב כמעט בזלזול במקום להסביר. מצד שני לא בטוח שהיתה כאן ממש בחירה חופשית שכן אנטי ג'ייקוב השתמש בסמוקי כדי להתחזות לבת של בן ולשכנע אותו כי יעשה כל מה ש"לוק" אומר לו...

דניאל עבדו אמר/ה...

כל הכבוד שרון;) סיקור מרתק

רק שאלה: מה מניע אותך לחשוב שהאבודים שלנו יחזרו וינחתו בתוך הפסל?(אשמח אם תשפכי אור על הנושא הזה)

אנונימי אמר/ה...

אהם... זה סיקור של כרמל לא שלי....
אז תודה בשמה D:

reey אמר/ה...

כרמלית - שמת לב שכשג'ולייט רוצה לפוצץ את הפצצה היא מרימה אבן מהמים, זה לא מזכיר את אותה פעולה שבן עושה כדי לזמן את המיפלצת ? אף אחד לא התייחס לזה ותהיתי אם זה רק הדמיון שלי

הגר שמשון אמר/ה...

כרמל, את פשוט גדולה. אני פשוט רצה למחשב אחרי כל פרק כדי שתעשי לי סדר!

אגב -
בלוסטפדיה מכנים את היישות שמעמידה פנים שהיא לוק "פלוק" - קיצור של "פייק לוק". שיעשע אותי מאוד.

אור הקטן אמר/ה...

אני די בטוח שכשהוא אמר "הם באים" הוא התכוון לספינה הזאת שראינו בתחילת הפרק.
בתחילת הפרק אמרו שכשהשחור ימצא את הפרצה אז הם יבואו ויעשו מלחמה ויחריבו, ודיברו על הספינה ועל מי שעליה..

שאלה: מי זה סמוקי, אני לא בטוח שהבנתי..

סיקור נהדר, נהנתי לקרוא =]

יובל אמר/ה...

סיקור מעניין.
פרט אחד נראה לי שנשאר לא מכוסה.
לי נראה שג'ייקוב הוא זה שגורם לפיצוץ הפצצה. כי זו האפשרות שלו לבטל את הפירצה. הוא גורם לפיצוץ כמובן ע"י וידוא שכל ה-6 חוזרים להיות בזמן הנכון במקום הנכון.
עוד עניין חשוב הוא עם מי מדבר ג'ייקוב ועם מי מדבר אנטיג'ייקוב על כל צורותיו. אנטיג'ייקוב מדבר עם בן ועם לוק ומבטיח את התנהלותם עד לרגע השיא שראינו. ג'ייקוב לא מדבר עם בן ולדעתי מי שלחש ללוק בבקתה היה Help Me היה האנטיג'ייקוב. לעומת זאת הוא כפי שפירטת דואג שכל מי שיכול לבטל את הפעולות ע"י פיצוץ הפצצה יהיה במקום ובזמן. ובכך הוא יציל את עצמו וינצח את אנטיגייקוב. העונה הבאה יכולה להציג שתי אפשרויות - אחת שגייקוב הצליח לעצור את אנטי אבל לא עד הסוף כלומר יהיה איזה שינוי קטן בתוכנית שלו. והשנייה שזו עונת סיכום שפשוט תיתן רקע והבנה לכל מה שהאי הזה מייצג. כלומר שאת השיא ראינו עכשיו והעונה הבאה זה ההסבר.

אנונימי אמר/ה...

אור הקטן, סמוקי זה מפלצת העשן

Carmel אמר/ה...

אני בכוונה לא נכנסת לזה כי הבלבול הזה הושאר ע"י היוצרים בכוונה. כרגע אני מרגישה שלוק מעולם לא היה מיוחד ולא היה מחובר לאי אבל גם בן היה טעות. ייתכן שהפרצה הייתה עוד הרבה לפני כן והאחרים עבדו קשה לנסות לסגור אותה ללא הצלחה. ג'ק מאמין בלוק עכשיו גם אז לא ברור אם מישהו איי פעם קיבל משהו מג'ייקוב ומהי המשמעות של המפגשים איתו מחוץ לאי והנגיעות שלו בהם? למה לחלק הוא הגיע כילדים וחלק רק ממש מאוחר לפני החזרה לאי בכלל?
והספינה בהתחלה זה הבלק רוק שהגיעה לאי ראשונה במאה ה-19. ייתכן שג'קוב התכוון ל"הם באים" לאילנה וברם שיש להם איזה נשק סודי לחיסול האנטיג'ייקוב. אבל אני חושבת כרגע שהפלאש הלבן בסוף הפרק הוא פלאש שהוציא את הניצולים שלנו לעתיד עוד לפני התפוצצות הפצצה, זו הדרך היחידה שהם יחיו וגם יחזרו לעתיד.

אנונימי אמר/ה...

האנטי הוא בוב מטווין פיקס!

אנונימי אמר/ה...

מדהים!!אחד הדברים היותר טובים שקראתי!

אלינור אמר/ה...

פששש אחלה מאמר כל הכבוד לך ותודה על המידע