יום ראשון, 8 במרץ 2009

אבודימפדיה

אבודימפדיה בעברית נפתחה ופתוחה לעריכה - http://he.lostpedia.wikia.com
ערך לדוגמא: כתב חרטומים

כתב חרטומים היא שיטת כתב אשר משתמשת בסמלים ציוריים. מספר דתות קדומות השתמשו בסגנון הזה, אך המפורסם ביותר הוא כתב החרטומים המצרי. ישנם מספר מפגשים עם כתבי חרטומים באבודים. נראה שחלק מכתבי החרטומים, כמו אלו שעל שעון העצר בתחנת הברבור, נוצרו ע"י יוזמת דהארמה. אחרים, כמו אלו שבמקדש נראים עתיקים הרבה יותר. רצף כתב החרטומים הראשון שהוצג בסדרה נראה על שעון העצר בתחנת הברבור. בחווית אבודים נראה גם בבלוג של רייצ'ל בלייק, שם הם מקושרים למשוואת ולזנטי. אותם כתבי חרטומים נמצאים גם על כרטיס העלייה למטוס של חברת התעופה אג'ירה. כתבי החרטומים האלו, ידועים כ"בגד מקופל", "סילסול", "מדורה", "נשר" ו"מקל", הקוד המתאים לסמלים הוא: S29, Z7, U29, G1, Z6. "המילון המרוכז למצרית האופיינית" של ריימונד פאולקנר מתרגם רצף שנראה זהה (S29-Z7-U28-G1-Z6) כ"למות":

Z6G1U28Z7S29

בכנס הקומיק קון של 2006, המפיק דיימון לינדלוף תירגם את הרצף הזה כ"עולם תחתון", אשר לא נחשב תרגום רשמי. כתבי חרטומים נמצאו גם על הדלת הסודית של בן, בחדר הגלגל הקפוא, על כרטיס העלייה למטוס של חברת התעופה אג'ירה, על המקדש ועל המפה של דניאל. (עוד...)


יום שלישי, 3 במרץ 2009

אבודימפדיה

חדש... אבודימפדיה!!
אבודימפדיה בעברית נפתחה ופתוחה לעריכה - http://he.lostpedia.wikia.com
ערך לדוגמא: הסלע השחור

הסלע השחור היא ספינת עבדים בריטית, בבעלותה של חברת "סוחרי הים של העולם החדש", ונמצאה בתוך האי. הספינה נראתה בפרקים "יציאת מצרים - חלק 1", "יציאת מצרים - חלק 2" ו"תא המעצר", וחלק מההיסטוריה שלה נתגלתה ב"הקבוע". רוב ההיסטוריה שלה, כמו גם הסיבה להימצאותה באי אפופים מיסתורין. חלק מהסיפור שלה נחשף בחווית אבודים ובאותו מידע נעשה שימוש במשחק המציאות החלופית השני, מצא את 815. בכל אופן, שני המקורות האלו נחשבים כרשמיים חלקית, בייחוד לאור העובדה כי חלק המידע סותר ישירות את מה שהתגלה בפרק "הקבוע". לפי הכרוז במכירה הפומבית של יומן הקברניט, הסלע השחור יצאה להפלגה מפורטסמות', אנגליה ב-22 במרץ, 1845, כשהייעוד, לכאורה, הוא סחר עם ממלכת סיאם. בחווית אבודים, מקורות הזכירו כי הסלע השחור יצאה מרציף 23, פורטסמות', אנגליה, ויצאה למסע הסופי שלה ב-1881. לכאורה, הספינה היתה במסע חזרה מפָּפּוּאָה גִּינֶאָה הַחֲדָשָׁה. רוסו וצוותה גילו את את הסלע השחור לאחר שספינתם נטרפה על האי. רוסו לבסוף לקחה קבוצה של ניצולי טיסת אושיאניק 815 (לוק, הארלי, קייט, ג'ק וארזט) לסלע השחור ביום 44, כדי לקחת מהדינמיט שמאוחסן שם. (עוד...)