יום שני, 25 בינואר 2010

אבודים מחדש - סיכום עונה 4


הסתיימה הצפייה מחדש של עונה 4. עונה 4 התרכזה במאבק בין תושבי האי לאנשי הקהנה. דרך הפלאשפרוורדים נחשפנו גם לשישיית אושיאניק, שעזבו את האי, ונסיבות עזיבתם היו חלק חשוב בעלילה של העונה. כמו כן, גילינו מה קרה למייקל לאחר שהוא עזב את האי, ולמה הוא חוזר אליו... אלו הנקודות המעניינות שעלו בסקירות השבועיות.

פרק 1 - תחילת הסוף
הארלי: אני אחד משישיית אושיאניק!

כבר שהעונה מתחילה אנחנו מגלים שלמרות שנראה שהם יצאו מהאי, רק שישה באמת יצאו, והם שיקרו כשהם עשו זאת. איך המטופל בבית המשוגעים ראה את צ'ארלי? לדעתי, זו הוכחה שזה לא צ'ארלי באמת (כי הוא מת, ורק הארלי רואה את המתים), אלא העשן השחור. איכשהו הוא יצא מהאי, ואנחנו גם עדים בפרק יותר מאוחר בעונה לכך שג'ק רואה את כריסטיאן (מיד לאחר שנשמעת אזעקת עשן...). כלומר, היריב של ג'ייקוב מנסה להשפיע על הארלי לחזור... של מי היתה העין בבקתה? ולמה דלת הבקתה נפתחה כשהארלי התקרב אליה? היריב של ג'ייקוב כמובן, ונראה לי מאוד שהוא ניסה לגייס גם את הארלי למשימה שלו.

פרק 2 - אושרו כמתים
בן: השם שלה הוא שארלוט לואיס! שארלוט סטייפלס לואיס. נולדה בשני ביולי, אלף תשע מאות שבעים ותשע, אסקס, אנגליה. ההורים דיוויד וג'נט. המבוגרת מבין שלושה, כולן בנות. היא גדלה בברומסגרוב. עשתה את לימודי התואר הראשון בקנט. את הדוקטורט היא עשתה באנתרופולוגיה באוקספורד. היא כאן עם עוד שני חברי צוות וטייס. השמות שלהם הם דניאל פאראדיי, מיילס סטרום, פרנק לפידוס.

הפרק מתחיל בגילוי המטוס המזוייף באוקינוס. למעשה זהו הסיום של "מצא את 815", משחק מציאות חלופית שהיה בין עונות 3 ל-4. סאם תומאס, הדמות המרכזית, הוא זה שמצא את שרידי הזיוף של טיסה 815 בתוך תעלת סונדה, כל זאת במטרה למצוא את אהובתו, שהיתה דיילת במטוס. המשחק סובב סביבו וסביב המסע שלו בגילוי שבר המטוס. הגילוי של השבר שודר שעתיים לפני הפרק הראשון של העונה. דניאל - הסיפור שלו מתגלה לגמרי רק בעונה 5, ופה אנחנו רואים את השלב שבו הוא לא זכר כלום, כתוצאה מהניסויים שהוא עשה. האי מרפא אותו ולכן הוא חוזר לעצמו לאט לאט. בפרק מאוחר יותר שארלוט עושה לו מבחן זיכרון פשוט שנראה תמוה לצופים בהתחלה, אבל אח"כ, לאור הגילוי על עברו של פאראדיי, זה מסתדר. מיילס - הסיפור שלו עדיין לא ידוע לגמרי, ולמה בדיוק הוא שומע את המתים. זה כנראה קשור לאי, אבל השאלה היא... איך זה קשור להארלי? תיאוריה שחשבתי עליה היא שמיילס, יחד עם הארלי, עברו תהליך דומה כתוצאה מהתקרית של סוף עונה 5. שארלוט - שלד דוב הקוטב שהיא גילתה במדבר של תוניסה מגלה לנו פרט מעניין. שימו לב שעל הקולר יש את סמל תחנת ההידרה - היכן שנמצאים הכלובים. בכל מקרה, ראינו שלוק, כמו גם בן, מגיעים לאותו מדבר כשהם סובבו את הגלגל, לכן, לדעתי, זהו סימן ברור לכך שהשתמשו בדובים (לפחות 1...) לסובב את הגלגל בעבר. כנראה שדהארמה בעצמם. מעניין מתי זה קרה, ולמה. הניחוש שלי... מתישהו סמוך למועד התקרית.... לפידוס - היחידי שלא היה על מבין הארבעה, אבל היה אמור להיות. הוא היה אמור להתרסק על האי יחד עם טיסה 815. נראה לי מאוד שזו הסיבה שהארבעה נבחרו ע"י ווידמור - בגלל הקשר שלהם אל האי. למה סת' נוריס החליף את פרנק כטייס בטיסה 815? לאור החשיבות הגדולה של פרנק לקראת עונה 6, זו באמת שאלה מעניינת. אם פרנק חשוב לאילנה, שהיא כנראה בצד של ג'ייקוב, אז כנראה היריב של ג'ייקוב ניסה למנוע ממנו להגיע אל האי, ניסיון שכשל, כי הוא נחת עם טיסה 316. מתי ואיך צולמה התמונה של בן? טוב... אנחנו יודעים שבן יצא לעיתים מחוץ לאי, אני מתאר לעצמי שזה באחת הפעמים הזו. לא נראה לי שנגלה יותר על העניין הזה...

פרק 3 - הכלכלן
מיילס: לאיפה לעזאזל הם הלכו, שמנמן?
הארלי: הו, אדיר, הספינה שלחה לנו עוד סוייר.


ניתן לראות הוכחה בפרק על כך שיש מסביב לאי הפרעה כבידתית, מה שגורם לטיל "להיעלם" ל-31 דקות. מה שקורה שם זה התארכות זמן. זו תופעה הנובעת משתי תיאוריות פיזיקליות: תורת יחסות פרטית ותורת יחסות כללית. תורת היחסות הפרטית קובעת ששיעור הזמן של נקודה א' שונה משיעור הזמן של נקודה ב'. הדבר יאפשר לשעון הנע במהירות גבוהה, להתקדם בקצב נמוך יחסית. תורת היחסות הכללית טוענת שהבדלים בכוח-המשיכה בין מיקומים שונים יכולים לגרום לזמן לעבור בצורה שונה. מבחינת הטיל הזמן היה רציף, כמו מה שראינו אח"כ. כמובן, שיש חוקיות לעניין, וייתכן שזה תלוי בזווית כניסה, היות וראינו את הגופה של הרופא של הקהנה גם בשלב יותר מאוחר, אם כי היא באה מהעתיד. ההוכחה לכך היא שאפשר לעשות שיחות רדיו בזמן אמת, ולכן, אין הבדל בין הזמן באי למחוצה לו. התארכות הזמן מתרחשת כשעוברים בין האי למחוצה לו (וכנראה גם הפוך) וכנראה האלקטרומגנטיות באי גורמת לזה. מי הוא הכלכלן? לא בטוח שנדע את זה, אבל זה יכול להיות גם אותו אוולינו שהוא הורג בתחילת הפרק. למה שארלוט לא סיפרה לחבריה על המרגל? כנראה כדי לא להרוס את הדרמה שבפרק פגוש את קווין ג'ונסון... אין לי הסבר אחר...

פרק 4 - אגטאון
פרקליטה: דוקטור שפרד, האם אתה אוהב את גברת אוסטין?
ג'ק: לא. כבר לא.


קארלטון קיוז: "באמת, יכולנו לדבר המון על שמות שאינם הגיוניים, אך השם "אגטאון" (בתרגום חופשי לעברית: עיר הביצים, או הביציות) מתייחס לעובדה שלוק הכין שתי ביצים לבן בתחילת הפרק, והפרק עצמו סביב הריונה של קייט, והריון קשור לביציות, וזו המשמעות השנייה, בצורה מושאלת, לשם הפרק." מיילס מבקש 3.2 מיליון מבן. אותו סכום בדיוק שראינו שהוא מבקש מבראם בעונה 5. זה למעשה ניסיון להכפיל את הסכום שהוא אמור לקבל מווידמור: 1.6 מיליון, ותו לא. למרות הרבה תיאוריות של מעריצים בנוגע לסכום הזה (שזה קוד וכד').

פרק 5 - הקבוע
דזמונד: אני אוהב אותך, פני! תמיד אהבתי אותך. אני כל כך מצטער. אני אוהב אותך!

הפרק הזה מראה בעצם מה קורה לדזמונד באופן רציף. העניין הוא שזה כולל מעברים בין 2 זמנים. מה שקורה שם בעצם זה התודעה של דזמונד של שנת 1996 עוברת ל-2004 וחוזרת, וחוזר חלילה. כלומר, זהו דזמונד של 1996, וכל מה שקורה לו משם והלאה זה חדש. בשונה ממה שקרה לו בברבור, שם התודעה של 2004 נזרקה אחורה, ואז הוא חווה את האירועים שוב. שם לדעתי זה היה מעבר לעולם חלופי לכן "מה שקרה, קרה" אינו תקף לשם. פה המצב הוא אחר. פני זכרה את העובדה שהיא נתנה לדז את הטלפון, פאראדיי ציין לעצמו את המפגש עם דזמונד (ושכח את זה). מה היה רשום ביומן הקברניט של הסלע השחור? מה שרשום ביומן קברניט... איפה הספינה היתה פחות או יותר, ומה קרה שם. ווידמור ללא ספק מנסה למצוא כל איזכור לאי.

פרק 6 - האישה האחרת
ג'ולייט: זה מאוד מלחיץ להיות אחר, ג'ק.

למי הארפר חושבת שג'ולייט דומה? לעצמה, מהסיבה שאמרתי שהאחרים חטפו את ג'ק, סוייר וקייט. יש לבן זכרון כלשהוא משנת 77, והוא בטוח זוכר את ג'ולייט. ייתכן אפילו שיש לו תמונה שלה איפשהוא.. האם הארפר בקשר עם בן ואיך היא מופיעה ונעלמת פתאום? לי זה מאוד הזכיר את מה שקרה לאבודים בעונה 5. אבל לאור העובדה שישנן לחישות כשהיא מופיעה ונעלמת, אז כנראה שזה קשור ליריב של ג'ייקוב. לא בן שלח אותה לשם, ואני לא בטוח שזו בכלל היא. מצד שני, אולי באמת האחרים חשבו שהם הולכים להשתמש בגז, ואז זה אומר שהם שולטים איכשהוא במעברי זמן שראינו שקורים לאבודים בעונה 5.

פרק 7 - ג'י יאון
רב החובל גולט: שרידי המטוס ללא ספק מבוימים. עכשיו אתה יכול לדמיין אלו משאבים וכוח אדם צריך כדי לבצע דבר בסדר גודל כזה? לזייף מציאצ שבר מטוס? לתת ל-324 משפחות להתאבל על בסיס שקר? אך מה שיותר מדאיג... מאיפה מישהו משיג 324 גופות? וזו, מר ג'ארה, מר יום, סיבה אחת מיני רבות שבגללן אנחנו רוצים את בנ'מין לינוס.

שוב היוצרים משחקים לנו עם הראש - הפעם יותר. למרות שיש לזה רמז כשג'ין קונה את הדובי (המוכר אומר לו שזו שנת הדרקון שהיתה בין פברואר 2000 לינואר 2001), בסוף הוא אומר שהוא נשוי רק חודשיים ונסגר הסיפור - ג'ין בפלאשבק, סאן בפלאשפורוורד. עוד רמזים לכך שג'ין בפלאשבק: הוא מראה התנהגות שהיתה אופיינית לו לפני האי, הסלולרי שלו מדגם שהיה נפוץ בתחילת שנות ה-2000. וכמובן נחשפת החברה האחרונה בשישיית אושיניק -סאן. מה שנותן עוד רמז לגבי הפלאשבק של ג'ין, למרות שהרבה חשבו (וגם אני.. ) שאהרון לא נחשב חלק מהשישייה.

פרק 8 - פגוש את קווין ג'ונסון
סעיד: למה אתה על הספינה הזו?
מייקל: אני כאן כדי למות.


איך מיילס יודע שקווין אינו השם האמיתי של מייקל? מיילס אמור לשמוע את המתים. אולי זה רמז ליכולת שלו, אולי זה משהו אחר. אולי איזה מת באיזור אמר לו את זה... אולי עוד נגלה את זה... למה ליבי אמרה למייקל "אל תעשה את זה"? אין ספק שמייקל מתמומרן פה בידי האחרים. אבל הנוכחות של ליבי, כמו גם של כריסטיאן אח"כ לא מסתדרת לי. זו היתה פצצת דמה, אז למה ליבי (או מי שלקח את הדמות שלה) התערב פה? לי זה לא ברור. אבל זה מתחבר עם זה שמייקל לא מצליח להתאבד, עד שהוא ישלים את משימתו, לפחות החלק של כריסטיאן. בגלל שהמפלצת מקושרת ליריב של גייקוב, אז אני משער שהוא פשוט רוצה למנוע מעוד אנשים להגיע אל האי, ומייקל היה אמצעי. מעניין אם זה קשור "לתוכנית הגדולה" של היריב של ג'ייקוב.

פרק 9 - צורת התרחשות העתיד
ווידמור: אני יודע מי אתה, ילד. מה אתה. אני יודע שכל מה שיש לך לקחת ממני. אז... פעם נוספת אני שואל אותך: למה אתה פה?
בן: אני כאן, צ'ארלס, להגיד לך שאני הולך להרוג את ביתך. פנלופה, לא כן? וכשהיא לא תהיה יותר... כשהיא תמות... אז תבין איך אני מרגיש. ואתה תתחרט על כך ששינית את החוקים.


מהם החוקים, וכיצד ניתן לשנות אותם? זו נקודה מאוד מעניינת, זה מזכיר קצת את ה"לופהול" שהיריב של ג'ייקוב היה צריך למצוא כדי להרוג את ג'ייקוב. האם לבן יש עוד מידע על העתיד? האם הוא ניצל את הסחלב כדי להגיע לשם? הוא נראה מופתע שהוא רואה שאלכס מתה, כך שאם הוא היה בעתיד אז זה עתיד בו אלכס חיה, אבל לא נראה לי שזה המקרה. בכל מקרה, כנראה אלו חוקים שחלים על האחרים, וראינו בעונה 3 שאסור ל"אחר" להרוג "אחר". זה נראה כמו חוקים של הקהילה של האחרים. למה בן לא יכול להרוג את ווידמור? מן הסתם זה קשור לחוקים... כנראה בגלל ששניהם "מנהיגים" (בעבר) של האחרים.

פרק 10 - זכרון טוב מהבית
ג'ק: למה אתה לא לוקח את התרופות שלך?
הארלי: כי אנחנו מתים... כולנו. כל שישיית אושיאניק -- כולנו מתים. אף פעם לא יצאנו מהאי הזה.


איך כריסטיאן הופיע בפני ג'ק? היתה אזעקת עשן... אני כמעט בטוח שהעשן השחור יכול לצאת מהאי... למה הכוונה ב"אתה לא אמור לגדל/להעלות אותו"? בכוונה הוספתי עוד תרגום למילה RAISE. האם יכול להיות שהכוונה היא ללוק? ולכך שניסו להעלות אותו מהמתים? למה כריסטיאן מופיע בפני קלייר? זה מוביל למחשבה שגם שליריב של ג'ייקוב יש תוכניות לגבי קלייר... מה מקור הכוח של תחנות דהארמה? כנראה עוד תחנת כוח שעוד לא נראתה. אולי קשורה להר געש. למה חלק נרפאים באי, בעוד חלק נהיים חולים? לדעתי, זה קשור לג'ייקוב. בן, עבד למען היריב של ג'ייקוב, וכנראה בגלל התפקיד של ג'ק בעזיבת האי.

פרק 11 - קדחת הבקתה
בן: הגורל, ג'ון, היא זונה ערמומית.

מהי המשמעות של כל אחד מששת החפצים? כשאנחנו יודעים שהכל בגלל לוק עצמו ששיכנע את ריצ'ארד שהוא המנהיג של האחרים המבחן קצת מאבד ממשמעותו. ללא ספק, לוק היה אמור למצוא את המצפן - כי הוא נתן אותו לריצ'ארד וביקש שיחזיר לו אותו! למה קלייר עם כריסטיאן בבקתה, ולמה היא רגועה כ"כ? למה כריסטיאן ביקש מלוק לא לספר לאף אחד שקלייר בבקתה? זו אחת מהתעלומות הגדולות לקראת עונה 4. ללא ספק ההופעה שלה בבקתה מראה שהיא לא מתה. לא בגלל שהמפלצת לא יכולה להתחזות למספר אנשים (כי היא מתחזה לכריסטיאן), אלא כי למה קלייר צריכה להיות שם בכלל? אני משוכנע שקלייר שוכנעה ע"י ריצ'ארד איכשהוא להישאר איתו. אולי הוא הבטיח לה שצ'ארלי יחזור? והיי, יש עוד את החיזיון של דזמונד שלה, של אהרון וצ'ארלי יוצאים מהאי, אולי זה יתגשם? (למרות שאני חושב שלא) מהו הפרוטוקל המשני? הייתי הולך על הזזת האי. אולי אפילו לקימי היו הוראות לגבי מה לעשות לאחר מכן, אולי ווידמור ידע מה יהיו התוצאות, לכן הוא נתן אותו לקימי. הסמל של דהארמה על הפרוטוקול קשור לניסויים של דהארמה, ואולי הוכחה שזה נעשה בעבר.

פרק 12 - אין כמו בבית, חלק 1
בן: שמי הוא בנג'מין לינוס. אני מאמין שאתם מחפשים אותי.

מהן התוכניות שיש לסאן לחברה של אביה? אני כמעט בטוח שזה שימוש בכל האמצעים למציאת ג'ין, דרך החברה היא הגיעה לווידמור. איך דניאל יודע על הפרוטוקול המשני? הוא למד על דהארמה, וכנראה גם גילה על הפרוטוקול.

פרק 13- אין כמו בבית, חלק 2 ו-3
לוק: זה לא אי. זה מקום בו מתרחשים ניסים. ו... ו... אם... אם אתה לא מאמין בזה, ג'ק, אם אתה לא יכול להאמין לזה. פשוט חכה ותראה מה אני עומד לעשות.

סוף סוף נחשפת הזהות של האדם בארון קבורה, וג'רמי בנת'ם. במהלך הפרק הוקרנה הפרסומת של "אוקטגון גיוס עולמי". הפרסומת החלה את משחק המציאות החלופית "פרוייקט הגיוס של יוזמת דהארמה" בו גויסו המעריצים ליוזמה (גם אני!!!!). הפרוייקט בוטל בגלל המשבר הכלכלי בסופו של דבר... מה בדיוק עושה הגלגל הקפוא, ומי בנה אותו? מה הוא עושה בדיוק קשה עוד להבין... נראה לי שמה שקורה הוא שהאי זז במרחב (ולא בזמן) ומי שעליו חווה מעבר בזמן כתוצאה מכך. השאלה שנשארת ועולה בעונה הבאה, היא למה האחרים לא מושפעים ממנו? בקשר למי בנה אותו, הייתי הולך על הקדמונים שחיו על האי. הם כנראה הבינו את מקור הכוח של האי, בנו את הבאר (בעזרת ג'ייקוב/יריבו?), והגיעו אל הגלגל. דהארמה ניצלו את הידע שהם שאבו מכתבי החרטומים והבינו את מטרתו. מדוע בן אומר שמי שמשתמש בגלגל לא יכול לחזור אל האי? אני חושב שהוא הגזים. זו היתה דרך להגיד מסביב שמי שמסובב את הגלגל מוצא את עצמו בתוניסיה. והוא הרי חזר אל האי... איך מיילס ידע ששארלוט היתה כבר על האי בעבר? איל מיילס יודע דברים? איזה מת לחש לו... לא נראה לי שהוא זוכר אותה מילדותם המשותפת על האי... מצד שני זה יכול רמז לכך שהם היו ילדים על האי (הם, כלומר, לא רק שארלוט). או שיש סיכוי שמיילס עבר מעל הקבר של שארלוט עצמה ממש... אולי היא מתה סמוך לזמן שלו על האי (בזמן שהם היו על האי בעונה הזו), והוא "קלט" משהו.

זו היתה עונה 4. עונה המלאה בציטוטים בילתי נשכחים, מוטיבים ומשפטים חוזרים הבונים את הסיפור, שחקנים נוספים נכנסים לתמונה, וכמובן הסיום העונה שגילה לנו מיהו האדם בארון המתים, ונתן לנו שאלה חדשה, איך הוא מת? ניתן עדיין לצפות בסיקורים לפרקים בפורום של אבודים. זהו האשכול המרכז את כל האשכולות בנושא - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=4073753

יום שישי, 1 בינואר 2010

אבודים מחדש - סיכום עונה 3


הסתיימה הצפייה מחדש של עונה 3. עונה 3 התרכזה בעיקר באחרים ובגילויים דרכם על העבר של האי וקיצה של יוזמת דהארמה. נחשפנו גם לסיפורו המיוחד של דזמונד ומה שקורה לו כתוצאה מאירועי הסיום של העונה הקודמת. וכמובן הסיום הסוער כשנדמה לנו שההצלה הגיעה... אלו הנקודות המעניינות שעלו בסקירות השבועיות.

פ
רק 1 - בין שתי ערים
בן: אם תרוץ, אתה יכול להגיע לחוף בשעה. אית'ן, לך לגוף המטוס. ייתכן ויהיו ניצולים. ואתם חלק מהם. אתם נוסעים מהטיסה. אתם בהלם. תמציאו סיפור הולם אם הם ישאלו. תישארו שקטים אם הם לא. תאזינו, תלמדו, ואל תתערבו. אני רוצה רשימות תוך שלושה ימים. לכו.


שוב, פתיחת עונה שזורקת אותנו למקום לא מוכר, אנחנו בטוחים שזה מחוץ לאי, ופתאום... רעידת אדמה, כולם יוצאים החוצה, והפלא ופלא - כפר דהארמה (שבינתיים הוא כפר האחרים, כי אנחנו לא מכירים את ההיסטוריה...). שם הפרק, על שם רומן היסטורי מפורסם של צ'ארלס דיקנס -
"בין שתי ערים". העלילה בספר מתרכזת בשנים שהובילו למהפכה הצרפתית המסתיימות במשטר הטרור של היעקובינים. תחילת הרומן בכליאתו של דוקטור מאנט בשנת 1757 וסופו כ-36 שנים אחר כך, בהעמדתו לדין של צ'ארלס דארניי. שורות הפתיחה של הרומן "זה היה הטוב שבזמנים, זה היה הרע שבזמנים...", ושורות הסיום "מעשה זה שאני עושה הוא טוב הרבה יותר ממה שעשיתי מעולם...", הן בין המפורסמות ביותר בספרות בשפה האנגלית.

פרק 2 - בלרינת הזכוכית
בן: הטיסה שלכם התרסקה ב-22 בספטמבר, 2004. היום ה-29 בנובמבר. זה אומר שהיית על האי שלנו במשך 69 יום. כן, יש לנו קשר עם העולם החיצון, ג'ק. ככה אנחנו יודעים שבמשך 69 היום האלו חבריך האמריקאים בחרו מחדש את ג'ורג וו. בוש, כריסטופר ריב נפטר, הבוסטון רד סוקס זכו באליפות העולם.

האירועים שבן מדבר עליהם: כריסטופר ריב מת ב-10 באוקטובר, בוש נבחר שוב ב-2 לנובמבר, והרד סוקס זכו באליפות ב-27 באוקטובר. ג'ולייט מדברת על כך שישוטו במעגלים, זה כנראה מה שקרה לדזמונד, בגלל המגנטיות שיש באי.

פרק 3 - הנחיות נוספות
צ'ארלי: מה, אתה לא יכול לדבר ג'ון? אתה אילם? אני מצטער על כך. אז איפה אקו ודזמונד? הם גם אילמים ובונים כל מיני מבנים? אני יודע, אתה לא יכול לדבר. אתה צריך לדבר? אליי? מה אתה רוצה לעשות--? חול? אתה צריך לדבר אל החול? עצים? כן, שמעתי שהם בעלי שיחה מצויינים. היי! אני לא מבין! עם מי אתה צריך לדבר? הכנסייה? השמיים? האי? האי? אתה צריך לדבר אל האי?

איך לוק, אקו ודזמונד ניצלו מקריסת הצוהר, למה לוק נהיה אילם זמנית, ומה קרה לבגדיו של דזמונד לאחר הקריסה של הצוהר (בקיצור, מה קרה שם...)? "הפירוק" חלק א'... אנחנו עדים לעוד פעמיים שקורה דבר דומה על האי - כשמזיזים את הגלגל, ובתקרית. ראינו מה קורה בערך שמזיזים את הגלגל וזה נראה לא קשור... אבל זה נראה לי כן קשור לתקרית. ראינו שכתוצאה ממה שקרה, דזמונד, שהיה הכי קרוב ל"מרכז האלקטרומגנטי" קפץ כמה ימים קדימה, בעוד לוק ואקו רק איבדו את הכרתם. אני חושב שהתקרית, או יותר נכון הפצצה, תגרום למשהו דומה לזה שנגרם ממפתח האל-כשל, רק בקנה מידה יותר גדול. זה אכן יתקן את הפריצה האלקטרומגנטית (זמנית), ויהיה השראה לבניית האל-כשל בברבור (ועל כן הדמיון!!!!) כל מי שקרוב לאירוע, יקפוץ קדימה בזמן, אבל הרבה זמן, כי זה יהיה אירוע יותר גדול מהסיבוב של מפתח האל-כשל. מה שאומר ש"הם באים" של ג'ייקוב אכן מתכוון אל גיבורינו (מרביתם...). לדעתי, הארלי לא יהיה קרוב, כי הוא לא נראה בסצנת סיום, בקרב עם דהארמה. זוכרים את הציפור שקוראת להארלי בשמו? ("מיד לאחר שהיא חירבנה זהב"...) אז נראה לי מאוד שאכן להארלי יהיה זמן איכות איתה... בקשר למיילס, אני לא בטוח, אבל יכול להיות שהם שניהם ישארו (הרי שניהם קשורים לעולם המתים, אולי זה הקשר..??). בקשר לבגדים של דזמונד... מעניין מה זה אומר על גיבוריינו שיקפצו בזמן? או שזה סתם היה רמז למסע בזמן (כמו שליחות קטלנית...), אבל לא משהו שחייב לקרות... בקשר לאילמות של לוק... זה כנראה תעלול של היריב של ג'ייקוב שמנצל את המקרה כדי לגרום ללוק לבנות את "ביתן ההזעה" וממש "לבקש" שישתלו לו מחשבות בראש...

פרק 4 - כל אדם לעצמו
סוייר: המקום הקטן הזה שתמיד רצינו, ג'ורג'?
בן: סליחה?
סוייר: מה, אתה לא קורא? זה מעל עכברים ואנשים. אתה תאהב את זה -- הורגים שם כלבלבים.


זהו הפרק השני הנושא שם שנלקח מהמונולוג המפורסם של ג'ק... הוא אומר "כל אדם לעצמו לא הולך לעבוד. אם לא נוכל לחיות ביחד, אנחנו נמות לבד". טום מדבר על כך שכבר יומיים מאז ש"השמיים נהיו סגולים" (כשדמונד סובב את המפתח), התקשורת שלהם לא עובדת. בסוף העונה אנחנו מגלים שהבעיה בתקשורת נובעת מתחנת המראה.

פרק 5 - מחיר החיים
אקו: אני לא מבקש מחילה, אבי. כי לא חטאתי. עשיתי רק מה שהייתי צריך כדי לשרוד. ילד קטן שאל אותי פעם אם אני אדם רע. אם הייתי יכול לענות לו עכשיו, הייתי אומר לו שכשאני הייתי ילד קטן, הרגתי אדם כדי להציל את חיי אחי. אני לא מצטער על כך. אני גאה בזה! לא ביקשתי את החיים שניתנו לי. אך הם ניתנו לי בכל זאת. ועם זה... עשיתי את המיטב.

למה המפלצת הרגה את אקו רק במפגש השני שלהם? מה משמעות החזיונות של יימי שאקו ראה? למה אקו התכוון שהוא אמר "אתם/אתה הבאים בתור"? שלושת השאלות האלו קשורות מאוד אחת בשנייה. אז כמו שטענתי פעם זה היה נסיון השתלטות שנכשל, ואני ארחיב. בפעם הראשונה שאקו פגש במפלצת היא סרקה אותו, כהכנה להשתלטות. ואז הניסיון החל כשהיא משתמשת ביימי כדי לפתות את אקו (כמו בכריסטיאן בניסיון על ג'ק) החזיונות של יימי הם בסך הכל הניסיון לפתות אותו ולבדוק אותו יותר ל"עומק". בזכות האמונה החזקה של אקו, הניסיון נכשל, וכתוצאה מזה המפלצת הורגת אותו. למרות שהרבה חושבים שאקו התכוון ל"אתם הבאים בתור", כלומר הניצולים. אני חושב שהוא התכוון אך ורק ללוק ("אתה הבא בתור"), ואת התוצאות של זה אנחנו רואים בעונה 5...

פרק 6 - אני מסכימה
בן: ובכן, ג'ק. אני מאוד מאוכזב מההחלטה שלך.
ג'ק: ובכן, בן. לפחות לא תהיה מאוכזב
להרבה זמן.

מי נמצא ברשימה של ג'ייקוב, ולמה ג'ק לא נמצא ברשימה? זה שג'ק לא נמצא ברשימה מתגלה בפרק הזה, בפרק 12 של העונה ("משלוח אוויר) אנחנו מגלים שגם קייט לא ברשימה, מכאן לדעתי, בן הוא זה שבחר אלו אנשים לחטוף במקרה הזה, ועל סמך ההיכרות שלו איתם מהעבר (כפי שמתגלה בעונה 5). ברשימה האמיתית נמצאים אלו שאין להם השפעה על האירועים בעתיד, לדעתי, ולכן אולי ניתן לחשוף בפניהם את "סודות האחרים"...

פרק 7 - לא בפורטלנד
ריצ'ארד אלפרט: ובכן, למעשה, אנחנו לא בדיוק -- בפורטלנד.

הסרטון בחדר 23 ללא ספק אינו שייך לדהארמה, היות ומופיע המשפט "אלוהים אוהב אותך כשם שהוא אוהב את ג'ייקוב". וכשהסרטון של חדר 23 מושמע אחורנית, נשמעת בבירור אישה שאומרת: "רק שוטים משועבדים לזמן ולמרחב". האחרים משתמשים ב"מעבדות מיטלוס" ככיסוי שלהם לפעילות מחץ לאי. mittelos זוהי אנגרמה ל-lost time, זמן אבוד.

פרק 8 - הבזקים אל מול עינייך
ווידמור: זהו מק'קאצ'ן בן 60, על שמו של אנדרסון מק'קצ'ן, אדמירל נערץ מהצי המלכותי. הוא פרש עם יותר מדליות מכל איש עד אז ומאז -- עבר להרי סקוטלנד לשנות הפרישה שלו. אדמירל מק'קוצ'ן היה אדם גדול, יום. זהו הגדול בהישגיו. הלגימה הזו שווה יותר ממה שתוכל להרוויח בחודש. לחלוק אותה איתך יהיה בזבוז, ועלבון לאדם הגדול שייצר אותו -- כי אתה, יום, אף פעם לא תהיה איש גדול.

מדוע היו לדזמונד הבזקים לאחר שהוא סובב את המפתח? אין ספק שזה תופעת לוואי של מה שהוא עשה, וכנראה של העובדה שהוא "נזרק" 3 ימים קדימה. לדעתי, משהו דומה יקרה לניצולים בעונה הבאה, והם יהיו במין "מקום ביניים" עד שהם יגיעו לעתיד. למה אלואיז אומרת לדזמונד שאם הוא לא ילחץ על הכפתור "כל אחד מאיתנו מת"? זה באמת מעניין, הרי ידוע ש"מה שקרה, קרה" ואי אפשר לשנות את העבר. האמנם? לא נראה לי שאלואיז לא מודעת לעניין הזה, בכל זאת, היא אמא של פאראדיי. אבל נראה לי שחלק מהייחוד של דזמונד זה היכולת כן לשנות דברים, וגם נראה לי מאוד שכל ה"ייחוד" שלו (שאנחנו מגלים עליו בעונה 5) נובע מאותה תקרית של סיבוב מפתח האל-כשל.

פרק 9 - גר בארץ נוכרייה
ג'ק: הייתי יותר מתרשם מהאנשים שלך אם היה לכם מנתח.
בן: היה לנו מנתח מצויין, ג'ק. השם שלו היה אית'ן.


מה קרה לסינדי והילדים לאחר שהם נחטפו ע"י האחרים? מעניין מאוד הסיפור שלהם, והייתי מצפה לראות אותו בעונה האחרונה. יכול להיות שעשו להם שטיפה בחדר 23 (כמו מה שראינו שקורה לקארל), אבל נראה לי יותר שזה משהו בסגנון של "פתחו להם את העיניים", או אולי מרחו אותם בערימה של שקרים... מה המשמעות של הסימן של ג'ולייט? לדעתי זה קשור למסע בזמן. או שהאחרים ידעו על כך שג'ולייט תסע בזמן, ולכן הם סימנו את ג'ולייט "הנוסעת בזמן". או שזה קשור לסיבה שהיא נוסעת בזמן לאחר שבן מזיז את הגלגל, והאחרים לא. בנוסף, הוא גם מאוד מזכיר את הגלגל הקפוא. אולי הסימן הזה זה סימן מורחב לסימן שהאחרים נושאים? ההרחבה אולי משמעותה הסרת ההגנה בפני הגלגל...?


פרק 10 - טרישה טאנקה מתה
הארלי: חבוב, הבירה הזו יושבת שם מלפני רוקי 3, אולי אפילו 2. היום הן בטח כבר רעל.
סוייר: סקלטור אוהב אותן. לחיים!
הארלי: זה לא מגניב, חבוב. לבחור הזה היתה אמא, משפחה, וחברים. אה, ושם. זה רוג'ר פועל.
סוייר: הכוונה שהוא היה פועל, טיפש אחד. זו היתה העבודה שלו. הוא היה שרת של דהארמה.
הארלי: כן, אבל אתה עדיין צריך לכבד את המתים.


היכן היה דיוויד רייס במהלך ההיעדרות בת 17 השנה שלו? האמת, לא מעניין. זה מסוג השאלות שאף תשובה לא תהיה מספיק מעניינת או טובה. מה שהוא לא עשה, בטוח לא היה קשור לסדרה...

פרק 11 - הקלד 77
סעיד: מה קרה ליוזמת דהארמה.
מיקאל: כולם מתים, כמובן. הם פתחו בטיפשותם מלחמה כנגד העויינים, הם קראו לזה הטיהור.


מה משמעות המכתב של מיקאל? לא בטוח שיש לו משמעות... רוב התיאוריות קשורות ל... סיפור שמיקאל כותב...?! למה הפקודות בתחנת הלהבה היו מוסוות במשחק שחמט? זה נראה לי די ברור, התחנה היתה מאוד חשובה, היות שהיא מרכז הבקרה של המערכת תקשורת שלהם (ותקשורת עם העולם שבחוץ!), ולכן היה חשוב להסוות את הפקודות, במידה שהעויינים ישתלטו על התחנה. למה האחרים לא ניטרלו את החומר נפץ בתחנה? זה באמת קצת מוזר, הרי הם לא פחדו שמישהו ישתלט להם על התחנה, ובטוח שמישהו היה מוכשר לזה שם. הניחוש שלי, לאחר שמיקאל ראה את הניצולים בתנת הפנינה הוא בעצמו הפעיל מחדש את החומר נפץ כאמצעי זהירות כנגד הניצולים שלנו.

פרק 12 - משלוח אוויר
מיקאל: לא הייתם ברשימה כי אתם פגומים -- כי אתם כועסים -- וחלשים ומפוחדים.

סוף סוף אנחנו מבינים את מי כריסטיאן ביקר באוסטרליה - את דודה של קלייר (למרות שפה אנחנו רואים את האירועים שקדמו לכך). אני חושב שהנוכחות שלו באוסטרליה כל כך סמוך לטיסה עליה עלתה קלייר מעידה על כך שהוא זה שדיבר עם המדיום מלקין, ושכנע אותו לרמות את קלייר.

פרק 13 - האיש מטלהאסי
בן: ועכשיו יש לך ברירה. כי אם תעצור ואם תחשוב, אני יכול להראות לך דברים. דברים שאני יודע שאתה רוצה לראות נואשות. תן לי להציג את זה בצורה שתבין. תדמיין קופסא. אתה יודע משהו על קופסאות, לא כך, ג'ון? מה אם הייתי אומר לך שבמקום כלשהוא על האי הזה, ישנה קופסא מאוד גדולה... וכל מה שדמיינת, כל מה שרצית שיהיה בתוכה, כשאתה פותח את הקופסא הזו, שם זה יהיה. מה תגיד על זה, ג'ון?
לוק: אני אומר שאני מקווה שהקופסא הזו גדולה מספיק כדי שתדמיין לעצמך צוללת חדשה.


לוק נופל מהקומה השמינית. את הדבר הבא שקורה אנחנו מגלים בסוף עונה 5.

ג'ייקוב בא ללוק ו...? מעיר אותו? מחייה אותו?

פרק 14 - חשיפה
ארזט: כולכם יצאתם משליטה. החזירים הולכים כאן, הא? החזירים הולכים!

היוצרים אישרו שעכבישי המדוזה היו התגשמות המפלצת (אפשר לשמוע את הרעש שלה ממש לפני שהם מגיעים). ניקי מבקשת מפאולו שהם לא יגמרו ככה כשהם רואים את שאנון ובון רבים בשדה התעופה. למרות זאת, שני הזוגות מתים על האי.

פרק 15 - נותרה מאחור
ג'ולייט: יש לנו מצלמות בכלובים, קייט. בכולם. הוא ראה אותך, אותך ואת סוייר. הסיבה שג'ק אמר לך לא לחזור היא לא כי הוא לא רצה שתיפגעי, הסיבה היא כי שברת את ליבו.

מה היו הבזקי האור שנראו כשהמפלצת התקרבה לג'ולייט וקייט? כנראה שזו יכולת סריקה שיש למפלצת. האם המפלצת "קלטה" את התפקיד שיש לג'ולייט (בפיצוץ הפצצה) ולכן לא הרגה את שתי הנשים? אני חושב שכן... מדוע המפלצת נעצרה ע"י מחסום הקול? פשוט מאוד, המטרה היחידה של הגדר היא נגד המפלצת. לא בני אדם! בפרק "לה פלאור" בעונה 5, כשריצ'ארד מגיע אל הצריפים ששל דהארמה, הוראס שולח את פיל לתחנת החץ כדי שיפעיל את "התקנה הכבדה" ושלא ישכח להפעיל את הגדר על המקסימום. זה רמז עבה למפלצת, ולכך שהגדר היא הגנה כדי שהיא לא תתקוף אותם.

פרק 16 - אחת מאיתנו
ג'ולייט: אתם יודעים מה מעניין? ששניכם כעת משטרת המוסר של המחנה. אני סקרנית, סעיד, מתי סיפרת לכולם על החוף בדיוק כמה אנשים עינית בחייך? הם יודעים על בצרה? ואני לא בטוחה שהדבר הראשון שעשית כשהגעת לפה, ג'יימס, זה לכנס את כולם במעגל ולספר להם על האיש שהרגת בדם קר בלילה לפני שעלית למטוס. אז למה שלא נדלג על החלק בו שניכם מנסים להיות צדיקים.

שאלת השאלות למה נשים מתות על האי? אחת משאלות המיליון, וללא ספק מעניינת. הנה כמה תיאוריות (ממש לא כולן!), לא שלי (עם שינויים קלים ותוספות, שלי..):
תקלה ביכולות הריפוי של האי - בפרק "האישה האחרת" בעונה 4, ג'ולייט אומרת לבן שמערכת החיסון תוקפת את העובר. בנוסף, אנחנו יודעים שאנשים מחלימים מהר על האי (בעוד אחרים מסויימים נהיים חולים). האם יכול להיות שזה קשור? לדעתי, לא.
רצון האי" - כלומר, האם יכול להיות שג'ייקוב (או יריבו) מעניש את אוכלסיית האי? לא סביר בעייני האמת.
תיאוריית "לולאת הזמן" - יש איזו תיאוריה שהאי נמצא בלולאת זמן נצחית ולכן, מכל מיני סיבות, נשים לא יכולות ללדת. או כי הן זקנות ממה שהן נראות, או כי זה יוצר פאראדוקס מסויים. גם לא סביר במיוחד. מה שכן... קייט מקבלת טלפון ממי שנשמעת כמו קלייר, שמתחננת שלא תחזיר את אהרון אל האי. האם זה כדי למנוע משהו? מצד שני, האחרים נראים מחוסנים בפני המעברים בזמן שקרו בעונה 5. אולי זה כי הם נמצאים במעבר משל עצמם?
כתוצאה מהטיהור - אין יותר מדי מה להרחיב, אבל לא נראה לי...
מאז התקרית - קרה משהו באי מאז התקרית, ותחנת הברבור (או יותר נכון מה שנמצא מתחתיה) משחרר אנרגיה אלקטרומגנטית שלילית וזה מה שגורם לבעייה. מה שגם תומך בכך היא העובדה שהאחרים לא מכירים, או לא יודעים יותר מדי את תחנת הברבור. זו התיאוריה הכי הגיונית לדעתי.
הרס הפסל - מאז שהפסל נהרס, בגלל שהוא של האלה האחראית לפריון, יש בעיית ילודה. האמת, ממש לא...

פרק 17 - מלכוד-22
1. 2. " 3. 4. 5. 6. ג'ק: מאיפה השגתם את השולחן?
סוייר: אתה לא מזהה אותו? נפל מהשמיים כשהם
הפכו סגולים. אם לא נשחק כל 108 דקות, האי יתפוצץ!

שם הפרק, על שם הספר
מלכוד-22. הביטוי "מלכוד-22" קיבל זה מכבר משמעות של מצב אבסורדי בו נדרש לבצע שתי פעולות, שכל אחת מחייבת תחילה את ביצוע הפעולה האחרת. בדומה דזמונד חווה חיזיון לעתיד שבעזרתו הוא יוצא למצוא את נעמי. ללא החיזיון הזה הוא לא היה יודע על קיומה, מה שיוצר לנו פרדוקס של יצירה. זהו עוד רמז לעתיד, ובעונה 5 אנחנו מבינים שהרבה ממה שקורה על האי זהו פרדוקס יצירה (מסוגים שונים). כמו למשל, המצפן של לוק, לוק מנהיג האחרים, ועוד.... החיזיון הזה שונה מהחזיונות שהיה לו של צ'ארלי, שם הוא ניסה למנוע את העתיד שהוא ראה בחיזיון, ופה הוא ניסה לגרום לו. מה טיב הקשר בין האח קמפבל לגברת הוקינג? שאלה קשה, בייחוד מפני שאין יותר מדי מידע שעוזר לפתור אותה. יכול להיות שהאח קמפבל מכיר את אלואיז מימי האי? אנחנו לא יודעים את שמו הפרטי, האם הוא מישהו שהכרנו מהעבר (שראינו בעונה 5)? יש כאלה שחושבים שהוא דהארמה, אבל לא נראה לי.


פרק 18 - .D.O.C
נעמי: לא, טיסה 815. הם -- הם מצאו את המטוס. לא היו ניצולים. כולם מתו.

כשסאן נכנסת למשרד של אביה הוא מדבר בקוריאנית, והשיחה לא מתורגמת. למרות זאת, היא מאוד מעניינת...
위조된 운송 허가증은 저희가 아직 받지 못했습니다, 회장님.
עובד: לא קיבלנו את אישור ההעברה המזויף עדיין, מר פאיק.
한소 재단에서 우리 측에서 장비를 제공하지 않았다고 난리 났다는데…!
מר פאיק: שמעתי שבקרן האנסו כועסים מאוד בגלל העובדה שהצד שלנו לא הציע את הציוד.
זהו הרמז הראשון בסדרה לגבי הקשר בין מר פאיק ויוזמת דהארמה. קשר שנחשף גם בחווית אבודים בין עונה 2 ל-3. מהו הציוד אותו מר פאיק סיפק ליוזמת דהארמה? התשובה נחשפה בחוויית אבודים - ספינת הרפואה "הלגוס אנטוניוס".

פרק 19 - תא המעצר
אנתוני קופר: שכבת עם אמא שלי ואז גנבת את כל הכסף של אבא שלי. אז הוא התרגז והוא הרג את אמא שלי ואז הוא הרג את עצמו -- בלה, בלה, בלה, בלה.

החורבות שנראים בפרק הם עוד רמז לתרבות העתיקה שכנראה היתה על האי. יחד עם המקדש, הבאר, המנהרות והפסל.

פרק 20 - האדם מאחורי הפרגוד
בן: מפה אני באתי, ג'ון. אלו האנשים שלי. יוזמת דהארמה. הם באו לכאן בחיפוש אחר הרמוניה, אך לא יכלו לחיות בדו-קיום עם תושביו המקוריים של האי. וכשהיה ברור שצד אחד חייב ללכת, צד אחד חייב לעבור טיהור, עשיתי מה שהייתי חייב. הייתי אחד מהאנשים שהיו חכמים מספיק כדי להבטיח שאני לא אגמור בבור הזה. מה שעושה אותי הרבה יותר חכם ממך, ג'ון.


זה לא ג'ייקוב!!

איך ג'ייקוב מתקשר עם האחרים? נראה לי מאוד שהאחרים לא ממש פוגשים אותו לעיתים קרובות. אולי הם מיחסים כל מיני תופעות אליו (כמו שהיהודים עושים לאלוהים), כמו המחלה של בן, או ההבראה של לוק. מה שבטוח שאם כבר מישהו מתקשר איתו - זהו ריצ'ארד. כמו שבן אמר לג'ייקוב בסוף עונה 5: "ריצ'ארד היה מביא לי את הוראותיך". מדוע היתה רעידת אדמה בזמן חדירת העויינים כשבן היה בכיתה? כנראה שהר הגעש, כמו כל האי הזה, ניתן לויסות איכשהוא ע"י בני אדם. היכן הר הגעש שאוליביה הזכירה, ומתי הוא התפרץ? היוצרים אמרו לאחר הפרק שתפקיד הר הגעש בסדרה הוא פחות חשוב משל אנני... אבל עדיין "מפוצץ". אין ספק שנראה את ההר געש בעונה האחרונה. מה היה פשר הופעת אימו של בן? היוצרים אמרו שההתגלות של אמילי היא מעשה האי אבל לא של המפלצת... והאמת שזה די הגיוני. כלומר, המפלצת מתחזה לאנשים שמתו על האי, ואמילי לא מתה על האי. למעשה, זה המקרה היחיד של התגלות של מת בסדרה שגופתו אינה על האי. מעבר לזה.. האם יכול להיות שג'ייקוב עצמו מנסה להתערב ולהשפיע על בן? מה קרה לאנני? לדעתי היא עזבה יחד עם רוב הילדים כמו שראינו בעונה 5. יש עליה מלא תיאוריות (איימי היא הארפר וכו'), היוצרים אמרו שלאנני יש תפקיד משמעותי בחייו של בן. אולי התפקיד הזה הוא איסוף מידע מחוץ לאי...? יש מצב שנגלה יותר עליה בעונה האחרונה. מה באמת קורה בבקתה? ללא ספק הדמות שם היא היריב של ג'ייקוב או קורבן אחר של האי שהוא מתחזה אליו, וזהו חלק ממסע התעתועים שלו בלוק, וכנראה גם ב-בן.

פרק 21 - מצעד הלהיטים
ג'ק: מחר בלילה אנחנו מפסיקים להתחבא, אנחנו מפסיקים לרוץ, אנחנו מפסיקים לפחד מהם, כי כשהם יופיעו, אנחנו הולכים לפוצץ אותם לעזאזל!

דזמונד ראה חיזיון של קלייר ואהרון עולים על מטוס אם צ'ארלי ימות, ואח"כ זה לא קורה. לדעתי, זה מראה שיש יד מכוונת ל"נבואות" האלו, ומטרתן לגרום לדברים מסויימים לקרות. לדזמונד להציל את נעמי, ולניטרול תחנת המראה. הדרך של היריב של ג'ייקוב היא בעזרת המתים, אולי גם בעזרת חזיונות? לדעתי, זה העניין... ראינו שהיו ל-לוק חזויונות בפרק "הנחיות נוספות" כמו גם בפרק "קדחת הבקתה", ושם נראה היה שהיריב של ג'ייקוב הוא המנחה.

פרק 22 - מבעד למראה, חלקים 1 ו-2
ג'ק: אנחנו חייבים לחזור!

מהו המקדש, ולמה האחרים הולכים לשם? החלק המעניין בסיפור שיש למקדש סמל של דהארמה. כלומר, גם הם ידעו עליו. נראה לי שהמקדש הוא מקום נוסף שנשאר מאותה תרבות עתיקה שהיתה על האי. כנראה אפילו שיש לו סגולות כלשהן, היות שנאמר שהמפלצת מגנה עליו. אין ספק שחלק משמעותי מהעונה הבאה יהיה קשור למקום הזה. אולי אפילו זהו המקום מפלט של היריב של ג'ייקוב (כמו שהרגל היא של ג'ייקוב). אם כך זה הגיוני שהמפלצת מגנה על המקום הזה, אבל אז איך האחרים הגיעו לשם? הרי הם בשירות ג'ייקוב... או שלא? איך וולט הופיע בפני לוק? היוצרים אישרו שזו הופעה של המפלצת... כנראה המפגש של לוק עם וולט בעונה 5 נועד לאשר את זה שתפקידו של וולט הסתיים....

זו היתה עונה 3. עונה מצויינת שפתחה הרבה שאלות חדשות על ההיסטוריה של האי. ניתן עדיין לצפות בסיקורים לפרקים בפורום של אבודים. זהו האשכול המרכז את כל האשכולות בנושא - http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=4073753

נמסטה!