יום רביעי, 5 במאי 2010

המועמד

כמה שבועות לפני הסוף, אחרי שבוע הפסקה, היה לי די ברור שמישהו ימות הפרק. כשקייט נורתה נשמתי לרווחה, כי עדיין לא ממש אכפת לי ממנה, אבל הבחירה להרוג את ג'ין וסאן ממש קצת אחרי שהתאחדו (מבלי להכין אותנו באמצעות החלפה לחולצות אדומות בכלובים!) ולהשאיר את ג'י-יון יתומה -שברה את ליבי. נכון שרמזו לנו שיש לנו אותם בעולם הצידי עם ג'ין שעבר עם פרחים בדרך לחדר של סאן בבית החולים, אבל זה לא זה. הפלאש הצידי הזה מרגיש כמו הד של חלום הזוי עם צירופי מקרים מוזרים וזה לא יספק אותי בכלל אם הסוף יהיה כמו שחזיתי מראשית העונה – האי ישקע וכולם ייזכרו מי הם בפלאש הצידי ויחיו באושר ובעושר בלוס אנג'לס. זה סוף סביר אבל זה סיום די חרא לשש שנים של הרפתקה באי. החלטתי שאני רוצה סוף טוב גם לאי הזה.

אני מנגבת את הדמעות וחוזרת לפרק.

היה לי ברור מלכתחילה שסמוקי לא יכול באמת לרדת מהאי וכמו שאמר לג'ייקוב שהוא יהרוג אותו ואת כל המחליפים שלו, הוא פשוט מנסה להרוג אותם יחד. ייתכן שהיה מצליח לו יותר טוב אחד אחד אבל אולי אלו החוקים. גם אנחנו וגם סוייר חשדנו שיש לו בעיה עם מים וציפיתי שהוא יתאדה כשהוא נופל למים אבל נראה שלא קרה לו כלום, הוא רק נהיה קצת יותר עצבני. בנוסף לזה שאנחנו כבר יודעים שהוא חסין לפגיון בלב עכשיו גילינו שהוא גם חסין לכדורים. זה די מפחיד – מה יכול להרוג את סמוקי? בסוף יסתבר שיש לו עקב אכילס מאד פשוטה וטיפשית שלא חשבנו עליה. אולי אהבה, שמחייה את הדמויות הטובות, יכולה להרוג את הרוע בדמויות הרעות איכשהוא? אולי אם סמוקי יזכה למפגש מוזר עם אמא שלו או אהובה שאיבד, יקרה משהו? עוד דבר שגילינו על סמוקי זה שהוא פשוט יודע דברים, יש לו גישה לאיזה שהוא ידע לגבי המחשבות של הדמויות או האי. הוא יודע בדיוק מתי הצוללת טבעה ומי שרד וזה כבר כישור שהוא מעבר ללהצליח "לקרוא" את כוונות הדמויות.

בפרק הזה שכחתי שסעיד זומבי. הוא התנהג כעצמו (ושוב נפלט לו מבטא בריטי) והקריב את עצמו למען כולם (האם הוא באמת מת הפעם או שכמו מיכאיל הוא יצוץ עוד כמה פעמים? איך הורגים מישהו שכבר מת? מה שבטוח זה שהדרמה במוות שלו לגמרי מתה, כמעט שכחתי שהוא מת גם כן הפרק!). בדרך סעיד חשף שני דברים: אחד, שהוא לא באמת הרג את דזמונד, כמו ששיערנו וכמו שנראה שגם סמוקי ידע אחרת לא היה מפקיר אותו לצוללת. שתיים, הוא גילה לג'ק משהו שכנראה למד מסמוקי, שהוא ה-מועמד, הוא האחד כי הוא כבר בחר להישאר, לקחת את תפקיד הג'ייקוב. jack/Jacob is our shepherd. והוא יצטרך את כוחות המגנטיים המיוחדים של דזמונד כדי ליצור איזה אסון אלקטרו מגנטי-געשי שיסתום את הגולל על סמוקי, כנראה.

אני מחזקת את אמונתי בוידמור שהוא עושה את הכול לטובת האי והוא כלא את כולם לטובתם כדי להגן עליהם מפני המזימה הזו של סמוקי. מה שמעצבן אותי זה שהרוח של ג'ייקוב הפסיקה להתערב ולבקר את הרלי, להזהיר ולתת עצות דווקא עכשיו כשהכי צריך אותה. לא היינו צריכים בכלל לתהות אם סאן או ג'ין הם המועמד, הם "הלכו" יחד והוכיחו שמועמדים יכולים למות, שעדיין אפשר למתוח קו על שמם. האם זה הופך את דמו של הרלי, שמסתובב כבר ימים ארוכים עם חולצה אדומה, למותר גם כן? האם הוחלט כבר שרק ג'ק יישאר ברגע שהוא בחר ועבור כל השאר הפצצה כבר מתקתקת וג'ייקוב הסיר את הגנתו מהם?

בפלאש הצידי גילינו את הסיפור השונה, ההפוך, של התאונה של לוק. ואני תוהה: האם זה עדיין אותו אנתוני קופר שסוייר מחפש? חווית הדריסה של לוק החזירה אותו קצת לאי. הוא לחץ על הכפתור מתוך שינה, והיפוך התפקידים שבו ג'ק מבקש ממנו להאמין בו, משתמש במילים שהוא אמר לו בעולם מראה הפוכה אחר, עצרו אותו והדהדו בו לרגע.

עוד גילינו שבעולם המקביל קלייר מעולם לא פגשה את כריסטיאן בעוד שבקו הזמן המקורי הוא גילה את עצמו בפניה במספר ביקורים באוסטרליה כשאמא שלה הייתה חולה. כלומר שבנסיעה שבה הוא מת הוא לא היה במגע איתה, היא לא הכירה אותו. אולי הוא השתכר בגלל פחדנות להופיע בפני המשפחה השניה שלו. בעונות שעברו חשדתי שכריסטיאן למעשה נרצח, אולי על ידי בן, כחלק מהאינטריגות של האי, אבל אני יורדת מזה כרגע. למה הוא השאיר לקלייר תיבת נגינה? זו אינה תיבת הנגינה של רוסו, אגב, והיא מנגנת את שיר הילדות המוכר שלנו "catch a falling star" ש"צריך" לנגן לאהרון, אבל יש בה גם מראה, מראה שבה ג'ק וקלייר מתבוננים יחד ובניגוד למצופה, הם לא עוצרים לרגע ולא נזכרים בכלום.

מה שכן, מסתמן שג'ק ודזמונד יפעלו יחד לחיבור בין העולמות משני צידי המראה. ג'ק יתחבר לדזמונד בבאר באי ויתחבר לדזמונד גם בפלאש הצידי כי גם הוא מתחיל להבין שיש כאן צירוף מקרים מוזר מדי, שלאן שהוא לא פונה הוא מצטופף בין אנשים שבמקרה היו איתו על אותה הטיסה לפני שבוע. וכאיש אמונה, בפלאש הצידי, נראה שיהיה קל לגייס אותו לפעולה אחרי שדזמונד כבר רמז לו, כשחיפש את צ'רלי, שצירוף המקרים מוזר מדי.

היה מאד כיף לפגוש את ברנרד במקצועו המקורי! על הטיסה לא נראה היה שברנרד ולוק מכירים, אבל ניחא. מעניין אם עכשיו שסאן וג'ין מתו באי, התודעה שלהם לגמרי תתעורר בקו הזמן המקורי והם לגמרי יידעו הכל. ואתם יודעים מה יהיה מגניב? אם ג'ון לוק מהפלאש הצידי יתעורר בתוך סמוקי ויציק לו ויחליש אותו ויהרוג אותו מבפנים. ראינו רמזים להתנהגות ודיבור לוק-סטייל בעבר, אולי זה בא משם. ואולי להפך, אולי על לוק הצידי תעבור איזו התקפת רשע, אולי זו הדרך של סמוקי לצאת באמת את העולם, לעבור לתודעה הצידית של הגוף שתפס.

טוב זהו, אני מאמינה שיהיה לי הרבה יותר להגיד על הפרק הבא שיעסוק בילדות של האיש בשחור וג'ייקוב ואולי שם סוף סוף נקבל תשובות מהותיות ואמיתיות כי זמן לא נשאר. יאללה כבר, ספרו מה הולך פה.

6 תגובות:

אורן אמר/ה...

אהבתי את הפרק, המוות של הקוואנים קצת הזכיר את טיטניק עם הידיים שנפרדות. סעיד נזכר באנושיות שלו והקריב את עצמו, ג'ק תופש מעצמו ובכלל אם היו צריכים לעשות הגרלה אני לא הייתי רוצה שהוא יהיה מי שיחליף את ג'ייקוב, עדיף את הוגו, או סוייר, ואם בכלל רוצים לצאת גדולים לקרות סיום שיחזירו לכמה סצנות אחרונות את אקו וגם את ההיא שמייקל הרג ביחד עם ליבי. מה עם וולט, מה עם ארין. אני כבר מריח את הסוף וזה מעצבן לדעת שלא משנה איך הם יסיימו את זה תמיד יהיו שאלות אחרות. והשאלה הכי מעצבנת, עם כל ההמתנה לאורך 6 עונות, לא מתאים שהם נוטשים, זאת עדיין הסדרה הכי מעניינת בטלוויזיה.

גיא אמר/ה...

אהבתי את הניתוח אבל אני שמח שזה נגמר 6 עונות, לפי דעתי הם צריכים לפנות מקום למשהו חדש שיפיל אותנו מחדש.. בכל מקרה אני מקווה שהם יסגרו את כל הקצבות, עכשיו שמעתי שיש עוד 22 דקות נוספות לפרק סיום, אז הולך להיות לנו פרק ארוך..

Unknown אמר/ה...

מה קורה עם הילד שסמוקי ראה על האי (ואז הסתבר שגם סויר רואה אותו). מי זה? זה ג'ייקוב כילד? מה קורה שם?

Unknown אמר/ה...

ואיך שכחת לזרוק מילה על פרנק...

Carmel אמר/ה...

בפרק הקרוב שיעסוק בילדות של ג'ייקוב והאיש בשחור נראה את שני הילדים האלה, כך בהצצה הראשונה לפרק שהתפרסמה אתמול.

נכון, בכלל אל קלטתי שגם פרנק מת. נראה לי שכבר יש יותר מדי דמויות בלוסט. גם שאר הדמויות שכחו להזכיר אותו.

אנונימי אמר/ה...

מה שברור עכשיו זה שלוק לא רוצה לעזוב איתם את האי הוא צריך שהם יהרגו אחד את השני וכך הוא יהיה משוחרר או משהו כזה. הוא יודע שהם לא מתים כי כאשר הם ימותו הוא ירגיש את זה יעבור איזו טרנספורמציה. הוא לא יכול להרוג אותם. הוא הרי מנסה להוכיח שיצר האדם רע לא? חוץ מזה לא נראה לי שלפידוס מת. ומה החשיבות של קליר? נראה לי שהיא שפוטה של לוק לכן הוא מעדיף בינתיים לנצל אותה ולא הורג אותה. ואחד הדברים שחוזרים על עצמם והכי מעצבנים זה שהחברה האלה לפעמים פשוט לא מדברים אחד עם השני!