יום רביעי, 15 ביולי 2009

ראיון עם טיטוס ווליבר - "היריב של ג'ייקוב"

טיטוס ווליבר חשב שהוא ראה הכל מאז ימיו בסדרה דדווד (deadwood), אבל הופעה בדקה ו-45 שניות באבודים ומיד עולמו השתנה לחלוטין.

זהו תרגום ראיון שנערך לאחרונה עם טיטוס ווליבר, מה שמודגש זה החלקים החשובים.

ש: איך זה להגיע לסדרה כמו אבודים?
ווליבר: זה מטורף. דבר שונה לחלוטין בשבילי. אנשים מכל שכבות הגילאים באים אליי ושואלים אותי שאלות כמו "האם אתה למעשה ג'ון לוק?" "האם אתה שולט בלוק?" ועוד....

ש: מתייחסים אליך כ'אתה', כי לא נתנו שם לדמות שלך. באיזה שם אתה מכיר את הדמות.
ווליבר: אין לא שם, רק "האיש". בכוונה לא גילו את שמו, אני יודע שיש לו שם, והשם בעל חשיבות. זה כל מה שאני יודע.

ש: אז.. אתה יודע מה השם שלו?
ווליבר: לא, ואני חושב שהם בכוונה לא מגלים.

ש: האם קיבלת רק את הדפים של התסריט שלך?
טיטוס: לא, קיבלתי הכל. אך למי שלא צופה בסדרה מדי שבוע אין מושג מה הולך שם. זו לא סדרה שאתה מתחיל באמצע. צפיתי בעונה הראשונה, אך החיים והילדים מנעו ממני להמשיך.

ש: האם המפיקים נתנו לך הוראות איך צריכה להיות הדינמיקה בינך לבין ג'ייקוב המשוחק בידי מארק פלגרינו?
ווליבר: אליזבת' סארנוף, אחת הכותבות, ואני מכרים ותיקים, ההסר שלה היה ש"ג'יקוב רואה את בני האדם כיצורים כפגומים, אך תמיד יש תקווה, בעוד הדמות שלי מסתכלת על בני האדם הצורה צינית אם כי יותר ריאליסטית." מכאן, היא אמרה, "תיקח את זה לאן שאתה רוצה. האם הם פילוסופים מתדיינים? האם הם אלים?". כשראיתי את הקטע שלוק מזכיר את "הפרצה" וזרק את ג'ייקוב אל האש, ישר ידעתי שהאדם האחר מחזיק בלוק באיזשהיא צורה. בסדרה כזו אתה לא אומר "נו, באמת", ומעניין שהקהל גם כן שותף להרגשה הזו, ו"קונה" את מה שמוצג לו ע"י היוצרים.

ש: יש המון תיאוריות על הקשר בין ג'ייקוב לאדם השני, חלק מדברות על הקשר התנ"כי של יעקוב ועשיו, בעוד אחרות על משוות לאלים מצריים...
ווליבר: כן, עשיו זו תיאוריה די נפוצה, אנשים בתחתית באים אליי ושואלים אותי, "אתה עשיו?"...

ש: האם אתה חושב שה פשוט כמו שאחד מהם הוא טוב ואחד מהם רע?
ווליבר: ככה אני מפרש את זה. בהיבט הנ"כי זה מאוד מזכיר את קין והבל. בכך שהוא משמיד את ג'ייקוב, מה הוא משיג? את השליטה המוחלטת על האי? האם הניצולים היו רק כלי משחק בידיו? ולמה היה כל כך חשוב למצוא את "הפרצה" כדי להרוג את ג'ייקוב? זה מוביל אותי למחשבה שאם הוא צריך את הפרצה הזו, אז יש כוחות חזקים מהם.

ש: מישהו היה צריך ליצור את הפרצה הזו, איזשהוא עורך דין קוסמי ענק?
ווליבר: מה שנאמר לי היה לעשות הכל בלי הגזמה. להבין שזה "סוג של משחק שחמט". לכן אחד לבן ואחד שחור. אך האם הם חלק מהמשחק (כלים).. או הם אלו שמשחקים?

ש: נראה שלג'ייקוב יש עוד אס בשרוול, העדות שלפני מותו הוא אומר "הם באים". יתכן שיש לו עוד אמצעי נגד אחרון.
ווליבר: כן. מישהו שאל אותי על זה. כצופה אני חושב שלא ניתן להיפטר מג'ייקוב בכזו קלות.

אין תגובות: