יום חמישי, 11 בפברואר 2010

פרק 3 -מה קייט עושה

פרק שנותן בעיקר עוד שאלות

לאחר הפרק הראשון בעונה קיבלתי מייל מחבר בזו הלשון: "מה קורה איש יקר. איזה התרגשות! הם פשוט לא מפסיקים להפתיע. תחילת העונה היתה מטורפת, אין דברים כאלה. אני מוכן לא להבין מה קורה עוד 5 שנים אם זה ימשיך ככה. שיהיה בכיף." מה אני אגיד לך, עמית, הם הקשיבו לך. הפרק השלישי בעונה השישית של אבודים נותן לנו השהייה לאחר אירועי פרקי הפתיחה. לאחר שהגיבורים הגיעו אל המקדש, ששם נראה כי כל רגע הולכת להיפתר לנו תעלומה גדולה, אך כל מה שאנחנו מקבלים זה רק רמזים ערטילאים.

נתחיל דווקא מקו הזמן החדש, שם אנחנו רואים את קלייר בהריון וקייט נחלצת לעזרתה. פה העלילה מאוד לא אמינה, משהו שלא מאפיין את אבודים אבל כנראה נובע מהעובדה שמדובר בקייט. הפרקים על קייט לאורך העונות תמיד היו קצת מאכזבים. בין אם ראינו את הצד הרע של קייט, ואז זה נראה קצת מוגזם. או כמו בפרק הזה, בו אנחנו רואים את הצד השני השני של קייט שיוצאת מגדרה כדי לעזור, ואז זה פשוט משעמם. מעבר לכך, קלייר, שעוברת אירוע בו חוטפים אותה, גונבים לה את כל המטען, וכל זה בארץ זרה, ומה הדבר הראשון שהיא עושה? הולכת בשלווה לתחנת האוטובוס הראשונה. אמנם זה נועד לקדם את העלילה, אבל הייתי מצפה לקצת יותר יצירתיות מהכותבים, ופה אולי דווקא משהו פחות "רגיל" היה במקום.

בקו זמן החדש קייט נראית לפחות פעמיים חווה משהו שמאוד הזכיר לי את התגובות של דזמונד למה שקורה סביבו בפרק "הבזקים אל מול עייניך" בעונה 3. הוא חושב שהוא חווה דז'ה וו, אך בעצם הוא חווה את האירועים האלו בפעם השנייה. במקרה של קייט היא אמנם חווה הכל בפעם הראשונה, אבל זה דומה לאיך שהיא חוותה את זה בפעם הראשונה. זה קורה ברגע שהיא רואה את ג'ק מחוץ למונית וכשקלייר אומרת את השם אהרון. אני מניח שבדומה לדזמונד, קייט יבינו שהם כבר מכירים. לפי איך שסוייר הגיב להארלי במטוס הייתי מתאר לעצמי שמפגש ביניהם יזכיר להם משהו, ואולי מפגש בין ג'ק ל-לוק. מעניין האם כולם ירגישו את זה, או רק אלו שהיו בקירבת הפצצה. כי נראה שקלייר לא זיהתה את קייט, למרות שעצם העובדה שהיא הסכימה ללכת איתה אולי מעידה על משהו.

הגורל קורא

בנוסף, הייתי מהמר שכמו החזיונות של דזמונד על מותו של צ'ארלי, יש דברים שפשוט נועדו לקרות, מסיבה כלשהיא, או בלי סיבה, כי זהו הגורל. אני חושב שהרמז העבה ביותר לכך היה בדמות צ'ארלי שחושב שהוא חייב למות. לאחר מכן, הקשר בין קלייר לקייט, שהיו יחדיו בזמן הולדתו של אהרון על האי. בון שאומר שאם יקרה משהו למטוס הוא יצמד ללוק, מה שקורה באמת על האי. והקטע הכי מעניין, אית'ן, שמעורב בהריון של קלייר. בכלל, העובדה שאית'ן מחוץ לאי מעלה את השאלה האם באמת מה שאנחנו רואים כאן נגרם ישירות כתוצאה מהפצצה, או שזה קו זמן שאינו קשור? אני הולך עם האפשרות השנייה, בייחוד לאור העובדה שאית'ן כנראה לא היה על הצוללת שעזבה את האי יחד עם מיילס ושארלוט, אחרת הוא היה מחוצה לו בקו זמן המקורי, בדיוק כמוהם.

בחזרה אל האי, לקו זמן המקורי, ול-2007. סוייר בורח וקייט מתנדבת להביא אותו חזרה, יחד עם "אחר" מוכר. אלדו הוא זה ששמר על קארל כשאלכס, סוייר וקייט באו להוציא אותו מחדר 23. סוייר וקייט התחזו לאסירים של אלכס, שנייה לפני שהתנפלו על אלדו. אלדו זכר את זה, למרות שנראה שקייט לא. אלדו למעשה תופס את תפקיד "האחר השנוא" כשהוא מונע מג'אסטין לתת לקייט ולג'ין (ולנו!) קצת תשובות. תודה לך קלייר, שפטרת אותנו מעונשו של זה!

עונה 6 - עונת הזומבים?!

בתוך המקדש סעיד חוזר מהמוות ועבר מבחן "כשירות" אצל האחרים, בו הוא נכשל וכתוצאה ג'ק צריך לתת לו גלולת רעל. ואז אנחנו מקבלים סוף סוף פיסת מידע שנראית קטנה, סעיד נדבק במחלה מוזרה, אך למעשה היא פותחת דלת לעולם חדש של אפשרויות. למעשה, מה שאחרים טוענים זה שמי שמת על האי וחוזר לחיים (לא כמו לוק!!) הוא מין נשמה אפלה. נרמז שזה קשור אל האיש בשחור (ע"ע לא-לוק, המפלצת, היריב של ג'ייקוב), או שזה לפחות מה שגורמים לנו להאמין. בכל מקרה, יש לנו אישור לתופעה חדשה, שאני אעיז ואכנה אותה בשם, הזומבים.

היוצרים צחקו על זה הרבה, כל כך הרבה שבאמת היו כאלה שהתחילו להאמין, שהעונה האחרונה תהיה עונת הזומבים. והנה לתדהמתנו, סעיד חוזר מן המתים בתור נשמה אפילה, כמו מה שקרה גם לקלייר, מסתבר, ומי יודע למי עוד. הרבה חושבים שמדובר גם בצוות הצרפתי של רוסו, או אפילו ברוסו עצמה. במקרה של רוסו אני מניח שלא, כי בניגוד לקלייר היא חיפשה אחרי התינוקת שלה, ולא עזבה אותה (ולא משנה למה). למרות שהסיפור שלהן מאוד דומה, שתיהן הגיעו אל האי בחודשי הריון מתקדמים בעקבות תאונה, ושתיהן ילדו על האי. יותר מזה, הרבה לא הבינו למה רוברט, אב ביתם המשותפת לעתיד, ניסה להרוג את רוסו. אני חושב שהוא רצה שהיא תהפוך להיות כמוהו. לזומבית...

סעיד - האביר האפל?

אבל אולי האחרים מבינים את זה לא נכון? אולי "הנשמות האפלות" האלו (מצטער, זומבים באמת לא מצלצל לי טוב..) הן לא אפלות? אולי הם הופכים למגנים על האי? הרי ג'ייקוב הוא זה ששלח את סעיד אל המקדש, הוא ידע מהן התוצאות של מעשיו. או אם נפליג יותר רחוק בדמיון, אולי עצם הפיכתו של סעיד ל"נשמה אפילה" במקדש הופך אותו למשהו מיוחד? אחר ממה שקורה למי שחוזר לחיים מחוץ למקדש? בכל מקרה, אני חושב שסעיד יעבוד למען ג'ייקוב כרגע, ואם ג'ייקוב הוא טוב, סעיד יהיה טוב, אם ג'ייקוב רע, סעיד יהיה גם כמותו. בכלל, מי מייצג מה כרגע מאוד לא ברור, האם ג'ייקוב הטוב או הרע בסיפור הזה?

סוייר - בחזרה למקורות

למרות הכל, היה חלק בפרק שמאוד אהבתי - סוייר. בתור דמות, מהתחלה חיבבתי אותו, הוא היה הנבל הראשון של הסדרה. לאט לאט הוא הפך להיות הנבל "שלנו", וכל פעם שהאחרים נתקלו בסוייר, הם חזרו פצועים (ולעיתים לא חזרו בכלל). ולמרות כל זאת, ג'וש הולווי לא מגיע לרבע מהרמת משחק שמפגינים מייקל אמרסון (בן) וטרי או'קווין (לוק), שזכו באמי. אבל בעונה הזו, מה שמאוד נראה לעין, במיוחד בפרק הזה, זה האמינות שהדמות שלו נותנת. אני חושב שאם נראה את הדמות שלו הרבה העונה, יש לו סיכוי טוב גם לזכות באמי הנחשק.

ואם באמת אני מזכיר את סוייר, מעכשיו אנחנו נראה אותו מאוד דומה למה שראינו בעונה 1. זועם ונגד כל העולם, ועד עכשיו ראינו את המסלול לכך. אחרי מותה של ג'ולייט, בו הוא מאשים את עצמו, בגלל האנוכיות שלו, הוא מחליט שיש כאלה שמוטב להם להיות לבד, וזה מה שהוא יעשה. השאלה היא לאן ייקח אותו המסלול הזה? ראינו לא פעם על האי שדמויות שסוגרות מעגל מתות. צ'ארלי ואקו הם שני דוגמאות טובות. האם זה אומר שסוייר הולך למות לנו?

אין תגובות: