יום רביעי, 24 בפברואר 2010

מחשבות ראשונות על המגדלור

לא חשבתי שיהיה פרק אחד העונה שעליו אצטרך לומר את זה אבל הנה: זה היה פרק מריחה, פרק מעצבן, הכול צפוי ואין מידע חדש. יש לנו זמן לפרקים כאלה בשעות האחרונות של הסדרה כשכל כך הרבה שאלות עדיין פתוחות?

אולי אני מפספסת משהו, הפתיעו אותי, כי המגדלור הזה לא ממש האיר את עיני:

מי בא לאי, יש לנו מושג? לא. כולם מצפים ל"אליזבת" של דזמונד אבל אני מהמרת שוידמור בא. אחרי כל המשלחות שהוא שלח נראה לי שהוא התעצבן מהשיחה האחרונה עם בן ומהתעוזה של בן לחזור והחליט להגיע בעצמו ולהשליט סדר.

במה בדיוק ג'ייקוב צופה שם ואיך זה עובד? ג'ק חושב שהוא צפה בעבר שלהם אבל נראה לי שהוא צופה בקו הזמן המקביל. אני לא בטוחה שאני מפענחת את הרמזים שמנסים לקשור בין הזמנים – התוספתן של ג'ק שפתאום הופיע מבחינתו, אבל אימא שלו טוענת שזה מגיל 7? אם זה היה רמז, לא קלטתי אותו בכלל. וזה שדוגן הוא בן אותה תקופה וחי בארה"ב ולא ביפן זה הכי דבילי. חשבתי שהוא באמת סמוראי מתקופה עתיקה שגם לא מזדקן. אם לא יהיה להם איזה טוויסט גאוני על הדברים האלה של איזה מן אנשים נמשכים לאי ולמה, זה יהיה עלוב ומביך. אני חייבת להגיד שאני לא אוהבת את עניין המועמדים, זה פתרון פשטני מדי ואפילו מוזר לכל העונות שראינו. צריך לצקת קצת יותר עומק לסיפור הזה של מה הוא האי כדי שזה יסביר בצורה יותר שפויה, אפילו בעולם הפנטזיה של אבודים, את החשיבות של להיות מנהיג באי ולמה בוחרים לזה סתם חבורת אנשים מלוס אנג'לס.

הגלגל במגדלור מאד מזכיר את גלגל הדהרמה וגם את הגלגל שדרכו מסובבים את האי, וחבל שלא זכינו לראות מה קורה לו ב-108 מעלות. יש לי תחושה שקווי הזמן יישארו נפרדים למשך 108 ימים ואחר כך, כמו שג'ק שבר את המראה המפרידה בין הממדים, משהו יקרוס זה לתוך זה באיזו צורה מעניינת. מדהים, העונה הזו שאמורה להיות כולה תשובות היא הכי מבלבלת וכל שבוע יש לי תיאוריה מנוגדת אחרת....

ג'ייקוב עצבן אותי. הוא לגמרי מוכן להפקיר את אנשיו הנאמנים למפלצת העשן כל עוד הוא ישאיר איזה מנהיג מבודד אחד באי. אף אחד מהמועמדים שלו לא נראה כמו מישהו שיעשה את זה מרצונו ואני תוהה האם ג'ייקוב הוא גיי'קוב מרצון או שגם אותו "לכדו" בתפקיד הזה והוא מחפש להחליף את עצמו ולהשתחרר? יש לי תחושה שיש עוד רמה אחת של המשחק שלא נחשפה, עוד מישהו או מישהי מעל שני הכוחות הללו שקובעים את החוקים ולוכדים את השחקנים בתפקידים הללו. נראה שעל לוח השחמט הזה שנקרא האי יש מקומות לתפקידים קבועים: קלייר לגמרי לקחה את התפקיד של רוסו, לוק המזויף לקח את התפקיד של בן שאי אפשר לדעת מה הוא באמת זומם ואי אפשר להאמין לאף מילה שלו, הרלי שלנו מתחיל לקחת את התפקיד של לוק, האיש שיודע מה קורה על האי, היחיד שרואה את ג'ייקוב ומציק לג'ק עם כל הגורל הזה והמשימה שלו על האי (עם רוח גבית מג'ייקוב, כמובן), ג'ין לוקח את התפקיד של סעיד, שנתפס על ידי רוסו, שמסתובב ומסתדר לבד בג'ונגל, אפילו ריצ'ארד שהפך לעכבר מפוחד חסר כל ידע מהותי, כבר לא עצמו ונראה שדוגן לוקח את התפקיד שלו. דוגן, לעומת ריצ'ארד בשבוע שעבר, לגמרי יודע מה זה אומר להיות " מועמד". מעניין, לא? ורק ג'ק נשאר ג'ק. ושוב יש לו משימה. אולי זה חלק ב' של משימתו הקודמת וזה קשור לחיבור בין קווי הזמן.

אני כל כך מאוכזבת מהפרק שלא מתחשק לי בכלל לנסות לברר אילו עוד שמות היו על הגלגל, שכנראה מקביל למערה, ומה אמרו ההירוגליפים על הקיר של המקדש וההנחיות על היד של הרלי. אני כבר הבנתי עוד בשלב של מפתח החיים בתוך קופסת הגיטרה שכל המיתולוגיה הזו תפקידה רק להטעות ויש מסר הרבה יותר פשוט מאחורי זה. אני לא מאמינה שאני אומרת את זה אבל אני מתחילה לאבד סבלנות עם היוצרים של הסדרה. אני מצפה שהתשובות יפלו כמו מטבעות זכייה במכונת הימורים בווגאס החל מעכשיו, כי המריחה בשלב הזה בלתי נסבלת. ואני מצפה מהם למצוא הסבר שפוי ופשוט (אבל לא פשטני) לסיפור הזה של מפלצת העשן מול ג'ייקוב. כי מלחמה באי שהאבודים נמצאים משני צידיה ויש צד של זומבים מול צד של אנשים חיים יכולה להיות דבר מגוחך ומביך....

היה נחמד לראות שוב את אדם וחווה מעונה ראשונה. הרלי שוב אמר את מה שכולנו חושבים, שאולי הגופות הללו זה הם שנסעו בזמן. מצד שני זו הטעייה, כי לא נראה לי שיהיה עוד מסע בזמן בעונה הזו, היוצרים גם אמרו שהם גמרו עם זה. בגלל האנאגרמה מחדר 23 בהידרה בעונה 3 שאדם וחווה הם רוז וברנרד נדלר, ובגלל שהם מייצגים שחור ולבן והיחידים שבאמת מוכנים ורוצים להשאר באי (למה ברנרד לא מועמד??), אני חושבת שזה יהיה הפתרון. שיסתבר שבזמן פיצוץ הפצצה כשהפלאש לקח את חברינו ל-2007, הוא העיף את רוז וברנרד לראשית המאה והם מתו שם בשנות החמישים. להזכירכם ג'ק אמר שהגופות נראות בנות 40-50 שנה לפי מצב הרקבון של הבגדים (בפרק 6 של עונה 1). יש לי תחושה שאנחנו נראה מה קרה להם אחרי הפלאש, מי הבעיר להם הבקתה ואיך הגיעו לידיהם האבנים השחורה והלבנה. אולי סמוקי ניסה להתפטר מתפקידו עוד בתקופה ההיא והעביר להם את "הבדיחה הפרטית" אחר כבוד.

בשבוע שעבר חשבתי שגם האיש בשחור וגם ג'ייקוב הם לא טובים ולא רעים אבל אני מתחילה לחשוב ששניהם פשוט לא בסדר, כל אחד בדרכו. בשלב הזה גם אני, כמו סוייר, באיזו שהיא אדישות לגבי האי הזה, לגבי מה טוב ומה רע, ולא אכפת לי שיטבע. אני דווקא אוהבת את מה שקורה לדמויות שלנו בלעדיו, בקו הזמן החלופי, הם גואלים את עצמם לבד. מזמן לא שמענו תיאוריות על מה זה האי הזה. מכיוון שהוא כל הזמן זז בזמן ובמרחב נראה לי שכל התשובות נכונות. זה אטלנטיס וזו ברמודה וזה כל מה שתרצו להלביש על זה, ולא סתם זה שקע ונעלם בכל פעם בהיסטוריה האנושית. הכוח הזה משחית ולא צריך להיות בעולם, הוא לא טוב לעולם, הוא כמו מערבולת שעושה גלים בים שקט, כמו מטאוריט מכוכב אחר שנופל (על סניף הצי'קן של הרלי). מבחינתי יש אישור להטביע את האי, זה עדיין בעיני תמונת סוף הסדרה, מה שלא יהיה.

אגב, אנשים שיודעים יפנית בטוויטר תרגמו את מה שדוגן אמר להרלי כשהוא התעצבן עליו: "אני לא יודע מי מגן עליך אבל יש לך מזל, אחרת הייתי מוריד לך את הראש". עצם זה שדוגן לא מבין מיד שהבחור הזה מקבל הוראות ישירות מג'ייקוב אחרי איך שהוא הגיע למקדש ומה שהוא הביא איתו, רק מרמז לי שיש עוד כוחות בסיפור הזה. ג'ייקוב וסמוקי לא לבד בצד שלהם והם לא הסמכות העליונה.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בפרק 5 בסיבובי הגלגל, רואים שקייט (austen) היא מספר 51. והיא לא מחוקה!!
אגב, בפעם הראשונה שג'ק רואה משהו במראה זה נראה בית קוריאני-ג'ין וסאן!
בפעם השניה לא זיהיתי, אבל נראה כמו כנסיה (סוייר??)ץ
הפעם השלישית שהוא עצר במתכוון על עצמו- את הבית שלו.
שאלה: האם הארלי גם ראה את מה שג'ק ראה (הבית של ג'ק) לדעתכם?
לדעתי הוא לא ראה. רק ג'ק ראה.
עוד משהו ששמתי לב-
השם של ג'ק היה רשום חזק יותר משמות אחרים.

Carmel אמר/ה...

גם לי היה כיף עם ג'ק האבא. ובדיוק בגלל זה אמרתי שאני מתחילה להיקשר לעולם בלי האי. אם כי יש לי תחושה שזה סט-אפ לנפילה גדולה ולגילוי שדווקא בעולם בו רנאה שהדמויות שלנו לא אבודות, העולם יילך לאיבוד, יהיה אסון, זה לא יהיה טוב... אני רוצה שיסתבר שהאי רע לעולם אבל נראה לי שהם הולכים על כיוון הפוך, שהאי חיוני לעולם, וכל הכיף של הדמויות כרגע הוא זמני, הוא מטעה. אגב גם הפרק הקודם עם לוק היה בסגנון כזה רק עם יותר תשובות על האי. מבחינת מבנה הם לגמרי הולכים על הקבלת-מראה לעונה ראשונה.

Unknown אמר/ה...

לדעתי פספסת כאן משהו חשוב מהפרק העובדה שצריך לשנות ל108 מעלות שזה שווה בדיוק למספרים:4+8+15+16+23+42
לעובדה שג'יק הוא 23
אני לא ממש טובה כמוכם אבל עדין נראה לי שזה חלק חשוב בפרק שפוספס בגלל האכזבה שלך מהפרק

Unknown אמר/ה...

גון לוק 4
הוגו 8
סוייר 15
סעיד 16
ג'ק 23
גיין או סו הם 42

אבל לדעתי גם ל108 יש חשיבות יותר מחיבור כל המעומדים

sharon1234 אמר/ה...

אלונה, ה-108 זה משהו שידוע די מזמן :)

ולירון, אנחנו בבלוג של אבודימפדיה ;)
אז -
http://he.lostpedia.wikia.com/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%A8
http://he.lostpedia.wikia.com/wiki/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%9D

נמסטה!