יום רביעי, 10 בפברואר 2010

מחשבות ראשונות על מה שקייט עושה

אין לכם מושג כמה אני נרגשת לראות את הסצנה שקייט מלווה את קלייר לאם המאמצת. זו הייתה הסצנה הראשונה שראיתי בלייב בהוואי, עמדתי בצד השני שלה כביש והזיזו אותי כי השתקפתי להם במצלמה בפריים שבו רואים את המונית והבית ממול ברקע. זה היה 7 בבוקר והשכונה הייתה ריקה. מאוחר יותר התיידדתי עם בעל הבית שבפתחו צילמו ועמדנו מאחורי האיש עם המוניטור וקראתי את השפתיים של השחקנית ג'ני בלונג ופשוט הייתי מבוהלת , דרך הסצנה הזו גיליתי שהיה ריסט ולא הבנתי איך קייט הגיעה להיות עם קלייר אבל הבנתי שאין להן שום זיכרון של האי אם הן הולכות למסור את אהרון לאימוץ.

נראה לי שאבודים מנסים להסביר את תופעת האינטואיציה והדז'ה וו דרך תיאוריית היקומים המקבילים כי קלייר פשוט ידעה על אהרון וקייט פשוט הרגישה את החיבור האימהי הזה פתאום. החיבה שלי לקייט מהעונות הראשונות חוזרת ואלו חדשות טובות. ייתכן שהסיפור שלה בקו הזמן הזה שונה כי בקו הזמן הקודם היא אכן הרגה את אבא שלה אבל אולי הפעם באמת הדברים היו אחרת והיא באמת חפה מפשע כמו שהיא אומרת לקלייר, אנחנו לא יכולים לצפות שהכל יהיה זהה, כבר הבננו. היה מגניב לראות את אית'ן בשם משפחתו המקורי מיילד את קלייר ו"תוקע בה מחטים ללא צורך" אבל שוב, בינתיים קו הזמן השני הוא רק אנקדוטות חמודות שמזכירות לנו את העונות הראשונות, אני מצפה שתהיה לזה קצת יותר משמעות בסיפור.

בינתיים במקדש, אנחנו מתחילים לקבל תשובות. חשדנו מזמן שיש איזה סיפור עם קבורה באי, שאם לא קוברים את הגופה היא חוזרת להלך. נראה שזה חלק מחוקי האי וחלוקת השחור/לבן בין ג'ייקוב למפלצת העשן שלנו. גופה שמתה ולא נקברת "נדרשת" על ידי הכוח השחור, הוא משתלט בהדרגה על הנפש והוא יכול להתגלם במספר אנשים בו זמנית. אנחנו מקבלים אישור לזה שקלייר אכן מתה בהתקפה של קימי על הבקתה שלה ומיילס היה היחיד שראה את זה והתעניין בתהליך, בדיוק כמו שראו עליו שהוא ראה את זה על סעיד עכשיו. העשן השחור נמצא בו זמנית כרגע בגוף של לוק, קלייר וסעיד ומי יודע מי עוד ואני מתחילה לחשוב שאולי גם השחקן טיטוס ווליבר שראינו בסוף העונה שעברה כחבר של ג'ייקוב אינו הצורה הראשונית של העשן השחור בכלל אלא רק עוד אחד הגופים.

טוב, לא קורה הרבה בפרק הזה, תכלס. אבל זה די ברור ש"הרשימות" של ג'ייקוב חזרו לככב ויש איזו רשימה של אנשים מתוך הניצולים שמוכרחים להישאר בחיים ושומרים עליהם, בגלל זה גם סוייר היה "חייב לחזור", ואני נשארת עם התיאוריה שלי שהאנשים האלו חיוניים להצלת האי ושגורלו של האי עצמו בסכנה. נראה לי שהעשן השחור רוצה להטביע את האי ולהחזיר את עצמו "הבייתה".

מחשבה מאוחרת יותר: ה"מבחן" שנעשה לסעיד קשור לדעתי לסימון שג'ולייט קיבלה כ"עונש" מהאחרים על הריגת דני בעונה 3. ניחשתי כבר אז שסימון זה הופך את ג'ולייט לשפיטה על ידי מפלצת העשן שרדפה אחריה ואחרי קייט זמן קצר אחר כך, אבל עכשיו זה יותר ברור שיש קשר בין תגובת הגוף לליבון אש לבין גופה שנשלטת על ידי העשן השחור ויכולה "להידרש" על ידו. עכשיו אני חושבת על זה שלוק הוא האדם היחיד שהמפלצת לא הרגה אבל היא כן גררה אותו לחור באדמה וייתכן ששם נטמן הזרע שאיפשר את ההשתלטות על הגופה שלו אחר כך.

5 תגובות:

דוד אמר/ה...

גם אבא של ג'ק לא מת על האי אבל הגופה שלו הגיעה לאי כמו הגופה של לוק
מה שגרם לסמוקי להשתלט על שניהם.
עכשיו אני מתחיל להבין את הסיצנה של
אבא של ג'ק עם קלייר בביקתה.
מה שאני לא מבין למה סמוקי כל כך רצה
שהאושיאניק 6 יחזרו לאי(עזר ללוק בבאר...)

אנונימי אמר/ה...

סמוקי עזר ללוק ואמר לו שהוא יצטרך להקריב את עצמו (למות), כנראה שהוא ידע שהאושיאניק 6 יחזרו לאי עם גופתו של לוק, ואז הוא ישתלט עליו וייגרום לבן להרוג את ג'ייקוב. מה שמוזר לי בזה זה שגופתו האמיתית של כריסטיאן לא נמצאה, ואילו של לוק כן, למרות שהוא השתלט על שניהם.

Unknown אמר/ה...

היי כרמלית,

אני דווקא חושב שמה שעשו לג'ולייט,
זה בשביל להציל אותה.
כלומר הם ידעו שבגלל שהיא הרגה,אז המפלצת ץבוא אליה,
אבל אם יהיה עליה סימן של אש,
היא לא תוכל לפגוע בה.

וזה בדיוק מה שעשו לסעיד,
יחד עם עפר,וחשמל,
זה נסיון להרחיק את המפלצת ממנו.

Nate Brandel אמר/ה...

סמוקי משתלטת על מי שלא נטמן באדמת האי? אלכס לא תסכים איתך...

ולדעתי מה שקרה לקלייר זה מה שקרה לרוסו, היא איבדה את שפיות דעתה והפכה להיות פארנואידית המציבה מלכודות ויורה ב"אחרים".

Carmel אמר/ה...

החיבור בין קלייר לרוסו נראה לי מצויין, אולי האחרים עזרו לה להשתחרר מהמחלה וזה הוציא אותה משוגעת ומחק לה את הזכרון, כמו בהתחלה אחרי שהיא נחטפה.

אבל איך הסימון יכול להיות הגנה כשבעצם זה הוצג כעונש נורא לג'ולייט, שני בחומרתו רק להוצאה להורג? ועובדה שסעיד לא מוגן וצריך להרוג אותו. אבל זה באמת מטריד אותי שכל הגופות האחרות נעלמות ורק במקרה של לוק יש גם גופה וגם גופה מהלכת. אגב אני לא זוכרת שאלכס נקברה, בן הזעיק את סמוקי והשאיר את הגופה שלה איפה שהיא הייתה והם רצו ליער, לא? הוא רק ניגש לגופה להפרד ממנה. כל התגלות של סמוקי בגוף אנושי הייתה עד כה בגוף של מישהו שמת בשטח פתוח באי והיה חשוב מאד לקבור גופות - איימי התעקשה שיקברו את האחרים שהרגו את פול, את רוסו ואת קארל אפילו קברו בלהט ההתקפה... וזה שריצ'ארד דרש את הגופה של פול נראה לי מאד קשור לכל הסיפור הזה.