יום רביעי, 31 במרץ 2010

מחשבות ראשונות על "החבילה"

צדק, אבינועם. לא חשבתי שהחבילה יכולה להיות אדם חי ושוידמור יחטוף את דזמונד מבית החולים, אבל עובדה. השאלה הגדולה יותר היא מה קורה כאן. נראה שאפשר לעצור את לוק על ידי משהו שקשור באנרגיה האלקטרומגנטית של האי ושיש משהו שרק דזמונד יכול לעשות, בגלל זה הוא מיוחד והאי לא סיים איתו, ואולי כל עוד הוא היה על האי ולחץ על הכפתור הכול היה בסדר. זה מחזיר אותנו לרעיון שה"חור" בלולאה היה פיצוץ הברבור. כבר העלתי בעבר את הרעיון שכשדזמונד ראה את העתיד בעונה 3 הוא בעצם ראה פלאש צידי, קו זמן אחר שבו אהרון וקלייר ניצלים. אולי יש יותר מפלאש צידי אחד. אם אני חושבת מטורף, אני רואה את דזמונד ופרארדיי נוסעים בזמן ובתודעה ומתערבים בחייהם של ג'ייקוב והאיש בשחור לפני הספירה. בגלל שהאיש בשחור אמר שג'ייקוב גזל ממנו את גופו האנושי הייתי בטוחה בשלב מסוים בפרק שהחבילה היא הגוף האנושי שלו שוידמור יציע לו חזרה תמורת נסיגה מהתוכנית שלו. אבל אולי צדקתי, אולי דזמונד קשור לאנושיות שהייתה לאדם בשחור ואולי בגלל זה לא מגלים את שמו של האיש בשחור?

אני חושבת כרגע שחשוב לעצור את האיש בשחור, כי אם הוא יצליח לעזוב כנראה שקו הזמן זה יתבטל וכולם יחיו בקו הזמן המקביל. בעוד שנראה שזה טוב לג'ק ולוק ואולי אפילו לסעיד, זה אסון אמיתי לסאן וג'ין ואולי גם לוידמור, אולי אין לו את פני בכלל בפלאש הצידי והוא סתם גנגסטר. יכול להיות שתהיה התפצלות של אנשים, כאלו שירצו את החיים המקבילים וכאלו שממש לא. וידמור אמר במפורש שאם לוק יצליח לעזוב הבת של ג'ין וגם הבת שלו פשוט יחדלו מלהתקיים. אז אני כבר לא בטוחה שזה באמת יהיה גיהנום עלי אדמות, ראינו שיש אנשים שעבורם זה הגשמת חלום ועבור אחרים זה גיהנום. אפשרות אחרת היא שהכל יחדל מלהתקיים, שני הזמנים. וכל ההבטחות שהאיש בשחור מבטיח לאנשים להתאחד עם אהוביהם זה... בגיהנום! מה שמחכה מאחורי הפקק. כמי שמייצג את עולם המוות סמוקי בטח חושב שעולם המוות לא כזה נורא בכלל ולפעמים טוב יותר מלהיות אבוד בעולם החיים, כמו שהוא אומר לסעיד שעדיף שאין לו נשמה, זה יעזור לו להתמודד עם הבאות. ואז, ייתכן שמה שאנחנו רואים בפלאש הצידי זה הפתרון. וידמור וזואי הביאו את דזמונד כי הם יכולים לגרום לו לנסוע בתודעה שלו לגופו בעבר באי ולחולל אפקט שיסגור את הלולאה או יביא לשקיעת האי.. טוב באמת יש לי כאב ראש כבר.

אבל נשארתי סקרנית לגבי וידמור ופני, כשהוא אמר לג'ין שהוא יודע מה זה להיות מוחזק במרחק מביתו.. האם כשירות לאי וידמור הקריב את הקורבן הזה? והאם הסיבה שהוא לא רצה שבתו תהיה עם דזמונד היא שהוא יודע מה מקומו של דזמונד במשחק הזה ולא רצה שבתו תחווה אובדן גדול?

חשדתי כבר שסאן וג'ין לא נשואים בגלל שבמכס קראו לה מיס פאיק אבל הופתעתי שהם מנהלים רומן אסור ושהמשימה של קימי הייתה להרוג את ג'ין בגלל זה לאחר שהשעון הועבר. היה לי כיף לראות את מיכאיל ואחר כך לראות אותו מאבד עין. היה לי כיף לראות את סאן סוף סוף משחקת אחרי חצי עונה שהיא נגררת אחרי כולם ואומרת שורה וחצי כפויות. המכה בראש שהשאירה אותה עם קוריאנית בלבד בתזמון מושלם עם ההשתהות שלה מול המראה במלון בזמן החלופי, גרם לי לחשוב שמשהו בתודעה שלה חיבר אותה עם עצמה החלופית ומשם קרתה הפגיעה הזו. אני מאד מקווה שאחרי מנת הייתר של הדת שקיבלנו בפרק הקודם, נקבל איזון עם קצת מדע ותודעה לגבי החיבור בין העולמות.

מאד התגעגעתי ל"שיטות האחרים" של עונה 2 ווידמור משיב את הניחוח הזה עם חיצי ההרדמה וההתקפה על המחנה, חטיפת אנשים לטובתם ולטובת האי ואפילו קצת חדר 23. נראה שכמו בעלי התפקידים אצל האחרים, זואי היא גם גיאו-פיזיקאית, גם שקרנית מקצועית וגם מפקדת חוליית מעקב וחטיפות. מזכירה קצת את ג'ולייט כסוהרת חביבה ואימתנית גם יחד בהידרה בעונה 3. הם חייבים להראות לנו איפה האחרים לומדים לעשות את כל הדברים האלה...

וברמת הדרמה נראה שהסיפור עם קייט וקלייר לא נגמר, והאיש בשחור נתן לקלייר אוקיי להרוג את קייט אחרי שהוא יגמור לנצל אותה כדי לאחד את שאר המועמדים. נראה שחלק מהחוקים זה שג'ייקוב או כל מועמד אחר להחליף את ג'ייקוב, צריכים למות או להיות איתו בהסכם שיורדים מהאי כדי שזה יקרה. מחכה לפרק הבא!

אין תגובות: