יום רביעי, 7 באפריל 2010

אהבה משנת-תודעה (מחשבות ראשונות על "באושר ועושר")

איזה פרק!!!! טוב, כשחושבים על זה, זה לא היה כזה פרק טוב מבחינה סיפורית ולא היה בזה רבע ממה שהיה ב"הקבוע" או ב"הבזקים מול עיניך", אבל לאוהבי הסדרה כל הסימנים הקטנים הדומים וההפוכים פשוט נוגעים ללב. הדבר היחיד שלא היה טוב, זה האופן שבו הכניסו את פאראדיי לעניין, זה לא היה אמין, זה היה פשוט מוזר וניכר הלחץ שיש על המפיקים לתת לנו תשובות. אבל האם קיבלנו תשובות? כי אם העולם הזה הוא אכן תוצאה של ג'אגהד אז למה נדמה שהכל כל כך שונה מהבסיס ולא רק מ-1977?

מה שמיוחד בדזמונד זה שהוא ספוג של אנרגיה אלקטרו מגנטית וזה גורם לו למסעות תודעה. פעם זה היה לעבר (ועכשיו ברור שזה אכן היה העבר של אותו קו זמן ולא עבר צידי, כי בצידי הוא לא הכיר את פני עד עכשיו. אלא אם יש המון עולמות צידיים...), והפעם זה היה ליקום הצידי שהולך ומתפרק לנגד עינינו. החשד שהיה לי לגבי היקום הזה מתחיל להיות מוצק: אלו החיים הטובים שלא היו אמורים להיות להם אבל לא בטוח שהם טובים בכלל. נראה שאלואיז (והאם רק אלואיז או גם וידמור?) ערה לשני העולמות וכולם כרגע מאד עסוקים בלקיים את המטריקס הזה, לא לתת לו להתפרק. אלואיז הרוויחה את הבן שלה בחזרה ונתנה לו לממש את חלום המוסיקה, היא נשארה נשואה לוידמור ואולי מה שהפריד ביניהם בקו הזמן שאנחנו מכירים זה חוסר היכולת לחיות יחד כשהם נאלצים להקריב כל כך הרבה... האם על זה נלחמים וידמור ואלואיז ועל זה הם סובלים כל כך בקו הזמן המקורי, כדי לאפשר לדניאל ליצור את קו הזמן הזה שבו חיים באושר ובעושר או לפחות מנסים?

אני לא מבינה איך אלואיז נשארת ערה לשני קווי הזמן אבל כנראה שזה הייחוד שלה. שהיא ידעה כל הזמן שהיא אחראית לסגור את הלופ הזה, להגיע עם דניאל למצב שהוא ממציא את הטכנולוגיה שמצילה את העולם כי בקו הזמן שלנו זה לא נגמר טוב, הרוע משתחרר לעולם ורק דניאל יכול לייצר את היקום החלופי. היקום החלופי חשוב להם אבל הם לא יכולים לשלוט במה שקורה ואולי אותו כוח של course correction מושך בכל זאת את הדמויות שלנו יחד, כי האהבה חזקה מהכול, האהבה היא המחברת בין העולמות, אהבה משנת תודעה קרא לזה צ'רלי. וידמור אמר שהוא יבקש מדזמונד להקריב קורבן ונראה שהקורבן הוא לחיות ללא אהבה בעולם ההוא, כעוזרו ויד ימינו. זה, או שהראש שלי עומד לכאוב עוד יותר ממה שהוא יבקש ממנו. כי וידמור טוען שהוא מנסה להציל את העולםש בו ג'י יון וצ'רלי כן קיימים, וזה כןם העולם הזה. אז למה אלואיז שומרת כל כך שפני ודזמונד לא ייפגשו בעולם ההוא? האם יש "חוקים" ורק חלק מהאנשים משלמים את המחיר? אווף... בין התמונות במשרד של וידמור ראינו הפעם תמונה של המאזניים עם האבן השחורה והלבנה. האם זה מרמז לנו שהעולם החלופי הזה החזיר את האיזון ויש לקיימו בכל מחיר?

הסיום של הפרק סתום לחלוטין: דזמונד רוצה את רשימת נוסעי הטיסה שלו כדי "להראות להם משהו"? למה דווקא להם ולא לכל אדם אחר שהוא מכיר? מדוע הוא מניח שהעניין קשור לטיסה? האם הוא ינסה להרוג אותם אחד אחד כדי שיחוו הארה? מה הוא יראה ללוק שנמצא עם אהובתו דווקא בעולם הזה והעולם ה"אמיתי" תבע ממנו קורבן ענקי, או להרלי שבעולם המקורי מקולל ואהובתו נורתה או אפילו לג'ק שיאלץ לוותר על עולם שבו דיוויד קיים, זמן קצר אחרי שהוא השלים איתו? האם סוייר יראה את ג'ולייט או את קייט? ואולי האופן שבו דזמונד "מראה להם" זה על ידי הפלה מכוונת של המטוס שלהם בעולם מקביל? הכול מסתבך לי בראש.

אבל נראה לי כרגע שהמפיקים חותרים לסיום שבו האי ישקע בקו הזמן המקורי והרוע יוחזק מחוץ לעולם, ובקו הזמן המקביל כולם ייזכרו בחייהם המקוריים ויתחברו חזרה. אולי מר פאיק ישנה את דעתו כשהבת שלו כמעט תמות ואולי כשיצליחו להציל את ג'י-יון? האם שם הפרק "באושר ובעושר" מרמז שקו הזמן החלופי מנסה להיות המקום היפה הזה ובו נגיע אל האושר או שזה אירוני, זה אושר ועושר ללא המרכיב המרכזי שמאפשר אותו – אהבה? אולי דניאל היה מקריב את המוסיקה בשביל האהבה לשרלוט. אולי בסוף כולם יבחרו בחיים הקודמים על אף חסרונותיהם, בגלל האהבה. ונוסעי טיסה 815 יתחברו יחד לקבוצת לחץ על אלואיז לאפשר להם לחזור בכל מחיר. להפוך את ההחלטה. כי הסדרה הזאת היא לא על טוב ורע, היא על האהבה. ולא פעם הראו בה דבר "רע" שטוב בעינינו מפני שהוא נעשה מתוך אהבה.

אז מה עכשיו על האי? מה דזמונד אמור לעשות ומה הוא יעשה בפועל כשסעיד חטף אותו? האם דזמונד באמת מבין מה העניין מתוך מה שראה בחיים החלופיים? כי אני לא לגמרי הבנתי והייתי רוצה לשמוע את מה שוידמור עמד לבקש ממנו במפורש. והכי מעצבן זה שהתשובות הללו לא ייענו בקרוב. כי בשבוע הבא יהיה כנראה פרק משעמם, פרק מילוי שאין לנו זמן בשבילו על כמה שכולם אוהבים את הרלי או משהו כזה. הלוואי שאתבדה ויקרה שם משהו מעניין, אולי דזמונד יבוא בקו הזמן החלופי "להראות לו משהו".

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

widmor and his wife seem to know about the island after they left since we know that when they where on the island they didn't know about time travel or talked to jacob since Richard was the one comunicating between them
make me think if they raely know
what the hell they are doing
or they are also controled by Jacob

Carmel אמר/ה...

אני מתחילה לחשוב שאלואיז יודעת אבל וידמור לא. הוא לא היה מצליח לזייף כזו חיבה לדזמונד ולא היה מסתכן בלחבר אותו עם צ'רלי באקראי.

בנוסף, סיום הפרק הפך לי ברור: איך לא חשבתי על זה קודם? כמו שדזמונד התעורר באי עם ידע על העולם המקביל ומיד שיתף פעולה, סביר להניח שהוא התעורר מהעילפון באיצטדיון מול פני עם ידע על האי ועכשיו הוא מודע לשני העולמות ולכן הוא רוצה להגיע לכל נוסעי הטיסה! הוא יודע. הוא יבוא אליהם כמו לוק בעונה שעברה שישכנע אותם "לחזור"!

אנונימי אמר/ה...

to my opinion they must go back in time once again and change the future so the H boom will not go off
saeid told the guy in HE'S OUR YOU you all going to die he knew about the island floded haw
before the boom want off Miles told them WHAT IF THE BOOM IS THE INCEDENT??

Carmel אמר/ה...

היוצרים אמרו שלא יהיה שוב מסע בזמן... נראה לי שיהיה מיזוג אחר בין שני קווי הזמן. בקשר להמ שסעיד אמר הוא התכוון לטבח של הדהארמה...