יום רביעי, 21 באפריל 2010

מחשבות ראשונות על המגויס האחרון

על האי

וואו!! המטוטלת שלי נעה שוב לצד השני. אולי סמוקי לא רוצה להרוג אותם כי הוא לא יכול להרוג מועמדים אבל הוא בהחלט עושה הכול כדי להעיף אותם מהאי. ונראה לי שג'ק סוף סוף קולט מה קורה פה – סמוקי פוחד שאחד מהם יכנס לתפקידו ויישאר על האי, ואז האי ורוחו של ג'ייקוב יעזרו לו וכוחו יקטן מולו. נראה לי שבמסגרת החוקים הללו קוראים כל מני דברים משונים ואולי ברגע שג'ק יקלוט את זה יהיה לו כוח מסוים על סמוקי. בנוסף, קיבלנו אישור רשמי למה שידענו תמיד, שסמוקי היה גם כריסטיאן, וקיבלנו איחוד מרגש של סאן וג'ין אם כי השמחה לא נמשכה הרבה זמן ולא ברור מה וידמור מתכנן. קשה לי להאמין שוידמור הוא צד שלישי בסיפור, אחד שרוצה לנצל את האי לצרכיו. האי לא היה נותן לו למצוא אותו, ווידמור לא היה מקריב את בנו ובתו בשביל סתם כוח. אני חושבת שהסיבה שהוא יחזיק את סוייר ואנשיו במעצר זה כדי שלא יגנבו לו באמת את הצוללת וירדו מהאי כי גם הוא יודע את מה שג'ק קלט, שחשוב שהם יישארו. לפחות עד שייבחר מועמד סופי. ואז אולי נתחיל לראות מתים....

השיחה בין קלייר לג'ק הייתה מאד מעניינת. ראינו כבר שיש קטע עם "לתת לו לדבר אליך קודם". האומנם הדיבור הזה, בין אם של ג'ייקוב או של סמוקי, הוא משהו ששותל בך בחירת גורל? אז למה נראה שזה לא עבד על סוייר וקייט? ואולי זה מעולם לא באמת עבד על קלייר, היא הפעילה בחירה חופשית כל העת וגם עכשיו כשהיא עזבה איתם. אולי היא לא מתה בהתפוצצות הבקתה בעונה 4 והיא לא זומבית? אני כבר לא יודעת. אגב, נראה לכם שסעיד הרג את דזמונד? לדעתי ממש אבל ממש לא, למרות החולצה האדומה. ונראה שגם כזומבי סעיד עוד מרגיש רצון – לחזור לנדיה, ויש בו היגיון – להקשיב לדזמונד. היה נחמד לראות שוב את האליזבת, הסירה של דזמונד. נראה לי שגם הוא עתיד להתאחד איתה.

משהו הטריד אותי בסוף הפרק – האם ג'ק נהרג בפיצוץ הזה ולוק אמר לו שהוא איתו כי הוא החייה אותו עכשיו? אני מאד מקווה שלא. שזו רק דרכו של סמוקי-לוק להתלהב שדווקא המנהיג הטבעי, ג'ק, הראה לו נאמנות.

ביקום המקביל

מלא הפתעות מגניבות במציאות המקבילה: סאן נזכרת בלוק כשהיא מובלת לבית החולים אבל נראה שזה עובר לה אחר כך. היא והתינוקת בסדר. זה חותר תחת התיאוריה שלי שלא תיוולד ג'י-יון במציאות הזו. הגורל מביא את ג'ק לנתח את ג'ון בכל זאת ואני לא אופתע בכלל אם ג'ון יתחיל להלך אחרי הניתוח הזה. אבל יהיה מעניין אם הוא יתעורר עם זכרונות מהאי ואישיות מרושעת יותר, ייתן פתח לסמוקי לתוך העולם.

אהבתי את הפלרטוט בין סוייר לקייט בתחנת המשטרה ואני מתחילה להאמין שבמציאות המקבילה קייט באמת חפה מפשע ואולי סוייר יעזור לה. לא אהבתי שעצרו את סעיד ולא מגיע לו להסתבך בגלל הגנה עצמית. אבל נראה שכל גיבורינו בעולם המקביל מתרכזים סביב משטרה או בתי חולים.

רק הרגו לנו את אילנה באי וכבר קיבלנו אותה חזרה בתור עורכת דין, איזה מגניב. והיא עורכת את הדין של הצוואה של כריסטיאן ודרכה קלייר הופגשה עם ג'ק! כשהיא עשתה שם פרצופים לרגע חשבתי שגם לה יש זכרון מהמציאות המקבילה. הדבר היחיד שלא ברור לי כאן זה מאיפה הידע של דזמונד. הוא מתנהג כסוג של ג'יקוב, הוא יוצר צירופי מקרים על בסיס ידע שבכלל לא אמור להיות לו. אני מאמינה שהוא הביא את קלייר לאילנה בכוונה ודרס את לוק כדי שיגיע לג'ק אבל מאיפה הידע? זה הרבה מעבר לידע של דזמונד במציאות המקבילה, נראה לי שהאפקט האלקטרו מגנטי עשה שם עוד משהו מעבר למודעות לשני הזמנים.

בפינת הקבלות המראה זכו השבוע שתי סצנות: זואי באה לקחת את דזמונד ולוק מכחיש כמו שצ'רלס הכחיש שלקח את ג'ין. וג'ק קופץ מהסירה כמו שסויר קפץ מהמסוק ונשאר מאחור.

זהו להפעם. אין לי הרבה מה לומר ולא נותרו הרבה פרקים. אני עדיין משוכנעת שגם האיש בשחור וגם ג'ייקוב הם סוג של יין ויאנג ובסוף נצטרך לשפוט על פי האהבה והטוב והרע לא יהיו מוחלטים. ואני עדיין משוכנעת שאיך שלא יסובבו את זה האי ישקע בסוף. מעבר לזה לא נשאר הרבה זמן ליותר מדי טוויסטים אז אני מעדיפה לשתוק ולצפות.

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כרמל, אם סמוקי רוצה שהם יצאו מהאי למה הוא החזיר אותם אל האי?
אני אסביר, הרי גילינו עכשיו שכל פעם שכריסטיאן הופיע זה היה סמוקי למעשה והרי הוא זה שאמר ללוק להזיז את האי ולהחזיר את אלו שעזבו. למה? כדי שוב לגרום להם לעזוב? לא ברור...

Carmel אמר/ה...

יש הרבה קטעים לא ברורים כאלה שנראה לי שלא ייפתרו וצריך להניח הנחות. אני חושבת, למשל, שסמוקי אמר ללוק להזיז את האי פשוט כדי להעיף אותו מהאי בידיעה שהוא לא יוכל לחזור. אני לא חושבת שהוא באמת ציפה לחזרתם והרי המשימה הייתה לגמרי בלתי אפשרית ומי שעשה זאת באמת בסוף זה בן עם כל המניפולציות שלו. גם וידמור תמך בחזרה שהל כולהם. אנשי ג'ייקוב ידעו שמקומם על האי.

אנונימי אמר/ה...

what if we don't know who's who becouse many things that happend head to happen for good or bad
remember someone is runing the show and travel in time to FIX whatever is BROKEN in the procese of FIXING other thing get broken and pepole pay the price
Locke showed up as AKO'S brother and DAVE Yogo's friend and all the other ded pepole only now he's stuck with Locke's body and
in order to leave the island locke head to have a body that can leve the island

אנונימי אמר/ה...

עוד הקבלת מראה שלדעתי פספסת הייתה התאונה: רכב, בנאדם, אישה בהיריון, לוק..

Nate Brandel אמר/ה...

לפני שאתייחס לפרק ולמאמרך אני חייב לכתוב את זה:

סאן (באנגלית): ג'ין, אני אוהבת אותך!
קהל הצופים: היי! היא חזרה לדבר אנגלית!
לפידוס: נראה שמישהי חזרה לדבר
קהל הצופים: להההא! (למ"ד קמוצה, ה"א מוטעמת).

ועוד משהו קטן: כשלא-לוק דחף את דזמונד לבור הייתי בטוח שהבור עמוק מאוד. באור יום מסתבר שאין שם יותר מארבעה-חמישה מטרים. תקלת הפקה?

יושי אמר/ה...

יש קצת הרגשה מהפרקים האחרונים שדזמונד הוא על תפקיד ג'ייקוב
גם שהוא הולך לחפש את כולם וגם בשיחה שלו עם לוק(סמוקי)שהוא לא מפחד ממנו די דומה לשיחות של ג'ייקוב ואנטי

אנונימי אמר/ה...

סמוקי שלח את לוק להחזיר אותם לאי כי רק באמצעותם הוא יוכל לצאת, אולי רק באמצעותם יפתח "צוהר" יציאה מהאיובלעדיהם הוא וכל השאר נשארים כלואים.

אנונימי אמר/ה...

דרך אגב- אף פעם לא ראינו את סמוקי הופך באמת לעשן השחור והיה גם פרק שבו סוייר שאל את לוק למה הוא לא הופך עכשיו לעשן השחור. אולי הוא לא העשן אלא רק מפעיל אותו באיזשהוא אופן