יום רביעי, 17 במרץ 2010

מחשבות ראשונות על Recon

פרק מצוין, גם פסיכולוגיית דמות, גם הפתעות מקסימות בקו הזמן החדש וגם העלילה מתקדמת.

נתחיל בקו הזמן החדש. לסויר יש בדיוק את אותו העבר ואותה אובססיה להרוג את אנתוני קופר, רק שבנקודת זמן מסוימת הוא עשה בחירת "מראה הפוכה". שוטרים ופושעים זה דבר מאד קרוב, הוא החליט ללכת על הצד הישר, זה שישתמש ביכולות שלו לטובה ויתן לו גישה ומעמד לאתר את הנוכל. זה מחזק את ההערכה שלי מהשבוע שעבר שהעולם החדש הוא עולם של מראה הפוכה וייתכן שאלו בחירות חופשיות שהדמויות לקחו מתישהו בעולם ללא אי וללא המגע של ג'ייקוב. אהבתי את זה שמיילס פרטנר שלו במשטרה, כמו בזמן שהם עבדו בדהארמה, והדייט עם שרלוט היה הפתעה מדליקה לאללה. היא גם נפנפה אותו יפה והקטע עם בית קטן בערבה היה מאד מתוק.

זה שראינו את ליאם בא לשחרר את צ'רלי אומר שכנראה יהיה המשך גם לסיפור של צ'רלי וזו לא הייתה אנקדוטה. למרות שלצ'רלי אין כרגע מקבילה באי ויהיה קשה לפתח סיפרו משמעותי, ייתכן שהוא יהיה יותר חשוב ממה שנדמה לנו כרגע: צ'רלי הוא מה שאיפשר את הסרת החסימה בין האי לעולם בפינאלה של עונה 3 "מבעד למראה" ואני חושבת שיש כאן רמז לזה שאולי איכשהו בזכות צ'רלי גם בעונה הזו המחסום יוסר בין שני עולמות המראה בשלב מסוים ויהיה מעורב בזה משהו מוסיקלי, מה דעתכם על הכיוון?

ולבסוף, די התבעסתי לראות את קייט במרדף משטרתי נתפסת על ידי סוייר. קייט של העולם הזה אולי חפה מפשע כמו שאמרה לקלייר אבל היא הרבה פחות מתוחכמת ונשארת קרוב מדי לעין המשטרתית. ברור שסוייר זיהה אותה משדה התעופה ונראה שיש סיכוי שיתפתח ביניהם רומאן ואולי הוא יאמין לה שהיא חפה מפשע וינסה לעזור לה. זה יהיה מעניין לחובבי סוייר-קייט אבל יש לי תחושה שזה לא יארך זמן רב מדי. בינתיים, באי, ההתרפקות שלו על השמלה הפרחונית שלה בכלוב מבשרת שהוא שוכח את ג'ולייט מהר מדי לטעמי.

בחזרה לאי.

קצת מפחיד לראות את הזומביות בפעולה. אני משוכנעת לחלוטין שקלייר מתה בפיצוץ הבקתה בעונה 4 ובדיוק כמו סעיד היא לא סתם משוגעת אלא זומבית. הסצנה שבה היא מתנפלת על קייט וסעיד לא זז היא לגמרי ביזארית. אני לא כל כך מצליחה להבין מה המטרה של סמוקי-לוק. הרי הוא זה שגרם לקלייר לנטוש את אהרון כשהוא לקח אותה בלילה מהמדורה בדמות כריסטיאן, זה די ברור שהיא לא פשוט ננטשה באי והוא אסף אותה, הוא היה זקוק לה, הוא הזין את הטירוף שלה. אם בעונה הראשונה קלייר חלמה חלום שבו לוק, עם עין אחת לבנה ועין אחת שחורה, אומר לה שאסור שהבן שלה יגדל אצל אדם אחר מלבדה והזין גם את מה שריצ'ארד מלקין אמר לה, אז סמוקי בדמות לוק מעוניין במצב ההפוך, הוא ממש גרם בכוונה תחילה להפרדה של קלייר מאהרון. כשהוא סיפר לקייט שמה שקרה איתו הוא תוצר של אימא משוגעת, שיערתי שזה יהווה בסיס לתיאוריות מטורפות של אהרון הוא סמוקי. כבר חמש עונות כולם מפמפמים שאהרון הוא ג'ייקוב, וכדי ששני הדברים יהיו נכונים צריך להיות פה עוד קטע של מסע בזמן שלדעתי לא יהיה, אבל אולי חלק ממה שסמוקי רוצה לגרום בעולם כשהוא מרוקן את האי, זה מצב שבו קלייר תשתגע ולא תגדל את אהרון. אני לא יודעת למה אהרון כל כך חשוב לשלמות או להרס העולם, אבל אולי כמו ב"שליחות קטלנית", הילד אהרון גדל להיות מנהיג של סוף העולם או משהו כזה, ואז זה לגמרי הגיוני לנסות לשלוט בנסיבות ילדותו.

כשלוק שלח את סוייר לאי ההידרה, זו הייתה הקבלה נהדרת לבן שולח את גודווין ואיתן לרגל במחנה ניצולי אושיאניק ואני חושבת שאמרתי לכם לפני כמה פרקים שעוד יחזרו לח'ברה האלה ואולי נשחק איתם בחטיפות. אבל על ההידרה היו כמה טוויסטים יפים של העלילה. כשראיתי את כל הגופות בערימה הייתי בטוחה שניצולי אג'ירה עברו איזה קטע של "בעל זבוב" וגם אני לא האמנתי לזואי, כנראה פיתחתי חושיי סוייר וממש חיכיתי לרגע שהוא יתפוס אותה על חם. מה שכן, הייתי עדיין בטוחה שהיא שייכת לקבוצה מקרב הניצולים שהתחרפנה. לא צפיתי את הטוויסט שהיא שייכת לוידמור ושהוא הביא איתו שחקנית שאמורה אולי לנסות לחדור ולהתחזות בשיטת "האחרים". מי הרג את ניצולי אג'ירה? ייתכן בהחלט שזה היה וידמור שניסה להפיל על בן את בימוי מציאת אושיאניק עם 300 גופות מתאילנד. המניע לא ברור (סתם כי הם מפריעים למלחמה או ניסו להתנפל על הצוללת שלו כדי לחזור הביתה?) אבל אני מאמינה שהוא הרג אותם. אפשרות אחרת היא שלוק עשה גם שם ביקור לילי אבל המניע לזה עוד פחות ברור.

מה שמפתיע אותי זה מאיפה וידמור יודע מה קורה באי. הוא בא מוכן למלחמה בסמוקי והביא את הסונאר שסמוקי לא יכול לעבור דרכו (ולמה הח'ברה במקדש לא נסוגו לאיזור הסונאר, זה היה רחוק מדי?). האם הוא יסכים להיות פרטנר של בן בצד של ג'ייקוב? אולי בן יפתיע אותו ויתן לו בשמחה את האי, שיישאר שם וזהו. אולי גם סמוקי יבין שאפשר לסגור פה דיל, שוידמור יישאר אחראי על האי וכולם יוכלו לעזוב, למה להילחם בכלל? אלא אם אסור להוציא את סמוקי מהאי, אסור להכניס את הכוח הזה לעולם. גם ככה לא ברור לי איך הוא מתכוון לחיות בעולם שלא שייך לתקופתו עם הפרצוף של לוק ואם זה בכלל אפשרי או שממילא הוא יימוג ויתמוסס ברגע שהוא יעזוב. גם הבחירות של סוייר הפתיעו אותי, אבל אולי הוא יודע מה הוא עושה, כמו שהאו אמר לקייט. בכל מקרה לוק הוא כח על טבעי מפחיד, אם הייתי צריכה להמר מי ינצח ולצד מי להשאר גם אני הייתי נשארת איתו, לפחות בינתיים.

אני לא קונה את זה שצריך להגן על האי מפני סמוקי, זו לא הסיבה שאנשים הובאו מכל העולם למקדש ולהזכירכם סמוקי עצמו חי מתחת למקדש והוגדר כמערכת הגנה על המקדש. האם אכן יש שתי מפלצות עשן, טובה ורעה, או שהסיפור הופך להיות דבילי, שלוק מבלף או שהיוצרים שוכחים מצבים שהם הראו בעונה שעברה? כדאי מהר מאד שהם יתחילו להראות תשובות ממשיות לסיפור הכולל ובראשם – מהו האי ומה חשיבותו בעולם - כי כרגע זה הולך בכיוונים לא אמינים וחסרי בשר, אפילו לסיפור של מדע בדיוני.

אני מקווה שאני לא מצפה ליותר מדי מהפרק הבא שממוקד בריצ'ארד.

3 תגובות:

Avinoam MacCutcheon אמר/ה...

רק משהו קטן לגבי הפסקה האחרונה: סמוקי לא חי מתחת למקדש. הוא חי מתחת לגדר שמקיפה את המקדש. המקום בו בן היה בפרק "מת זה מת" אינו המקדש, ואינו מתחת למקדש, אלא מתחת לגדר.

מי שהגדיר את סמוקי כמערכת הגנה על המקדש היה רוברט, בעלה של רוסו. זו הפרשנות שלו.

זה הגיוני- אם היית רואה מפלצת ליד חומה, היית מבינה אחד משני דברים- או שהמפלצת מגינה על מה שבתוך החומה, או שהחומה נועדה לחסום את המפלצת.

אנונימי אמר/ה...

אני רואה שגם את כמו כולנו מתחילה לאבד סבלנות ורוצה כבר תשובות.. קצת התאכזבתי מהפרק הזה, חשבתי שזה היה ברור מדי שזואי היא מהאנשים של ווידמור.. וגם נראה שמה שהם נעלו בצוללת הוא כנראה חשוב, כי סוייר שם לב אליו, אבל לנו הראו את הדלת הנעולה לפחות משנייה.. קצת מבאס.

בכל אופן שבוע הבא אמור להיות פרק טוב.. אני מקווה

sharon1234 אמר/ה...

גם אני חושב שההימצאות של צ'ארלי בכלא של לוס אנג'לס אינה מקרית. האם נראה את סוייר משחרר את צ'ארלי?? :)